ایلان ماسک

ایلان ماسک می خواهد 10 درصد از مشاغل تسلا را کاهش دهد

ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا “احساس فوق العاده بدی” در مورد اقتصاد جهان دارد و باید حدود 10 درصد از مشاغل این خودروساز برقی را کاهش دهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، این پیام که روز پنج‌شنبه با عنوان «توقف همه استخدام‌ها در سراسر جهان» ارسال شد، دو روز پس از آن منتشر شد که میلیاردر به کارکنان گفت به محل کار بازگردند یا آن را ترک کنند، و به هشدارهای رو به رشد رهبران کسب‌وکار درباره خطرات رکود می‌افزاید.

بایگانی سالانه SEC نشان داد که تقریباً 100 هزار نفر در شرکت تسلا و شرکت های تابعه آن در پایان سال 2021 مشغول به کار بودند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

سهام تسلا در معاملات پیش از بازار آمریکا در روز جمعه نزدیک به 3 درصد کاهش یافت و پس از گزارش رویترز، سهام آن در بورس فرانکفورت 3.6 درصد کاهش یافت.

 

ایلان ماسک در هفته‌های اخیر درباره خطرات رکود هشدار داده است، اما ایمیل او مبنی بر توقف استخدام و تعدیل کارکنان مستقیم‌ترین و پرمخاطب‌ترین پیام در نوع خود از سوی رئیس یک خودروسازی بود.

تاکنون، تقاضا برای خودروهای تسلا و سایر وسایل نقلیه الکتریکی (EV) قوی باقی مانده است و بسیاری از شاخص‌های سنتی رکود – از جمله افزایش موجودی‌ها و مشوق‌های فروشندگان در ایالات متحده – محقق نشده است.

 

اما تسلا برای از سرگیری تولید در کارخانه خود در شانگهای پس از قرنطینه های ویروس کرونا که باعث قطعی های پرهزینه برق شد، با مشکل مواجه شده است.

 

کارستن برزسکی، رئیس جهانی تحقیقات اقتصاد کلان در بانک هلندی ING گفت: “احساس بد ماسک با بسیاری از مردم مشترک است.” اما ما در مورد رکود جهانی صحبت نمی کنیم. ما انتظار داریم که اقتصاد جهانی تا پایان سال وضعیت بهتری به خود بگیرد”.

 

مطالب مرتبط…

ایلان ماسک از خرید توییتر به طور موقت دست کشید

مدیرعامل تسلا ادعای ترامپ برای خرید توییتر را رد کرد

مدیر عامل تسلا

تورم در ایالات متحده در بالاترین حد در 40 سال اخیر قرار دارد و باعث جهش در هزینه های زندگی برای آمریکایی ها شده است، در حالی که فدرال رزرو با وظیفه دشوار کاهش تقاضا به اندازه کافی برای مهار تورم و در عین حال عدم ایجاد رکود مواجه است.

 

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، در ایمیل کوتاهی، در مورد دلایل “احساس فوق العاده بد” خود در مورد چشم انداز اقتصادی توضیح بیشتری نداد.

 

از سوی دیگر مشخص نیست این دیدگاه ایلا ماسک چه پیامدهایی برای پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر خواهد داشت.

 

قبل از هشدار ماسک، تسلا حدود 5000 آگهی شغلی در لینکدین از فروش در توکیو و مهندسان در کارخانه جدید برلین تا دانشمندان عمیق در پالو آلتو داشت.

 

در اواخر ماه مه، وقتی در توییتر از ماسک پرسیده شد که آیا رکود اقتصادی در راه است یا خیر، ماسک گفت: “بله، اما این در واقع چیز خوبی است. برخی از ورشکستگی ها باید اتفاق بیفتد.”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *