ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین: اوکراین در توافق اولیه صلح موفق نبوده است

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو هیچ تمایلی از سوی اوکراین برای اجرای مفاد آنچه که او به‌عنوان توافق اولیه صلح در ماه مارس توصیف کرد، نمی‌بیند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، پوتین پس از سفر به ایران در اظهاراتی تلویزیونی با خبرنگاران گفت که عربستان سعودی و امارات متحده عربی پیشنهاد میانجیگری بین روسیه و اوکراین را دارند.

 

هیچ واکنش فوری از سوی دولت اوکراین به اظهارات پوتین در ساعات اولیه روز چهارشنبه دریافت نشد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

پوتین در پاسخ به سوالی درباره دیدار احتمالی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که کیف به مفاد یک توافق اولیه صلح که به گفته وی در ماه مارس «عملاً محقق شده است» پایبند نبوده است.

 

ولادیمیر پوتین در ایران

وی ادامه داد: «نتیجه نهایی البته… بستگی به تمایل طرف های قرارداد برای اجرای توافقات حاصل شده دارد. امروز می بینیم که قدرت ها در کیف چنین تمایلی ندارند.»

 

ولادیمیر پوتین گفت: مذاکرات در ماه مارس انجام شد و هر دو طرف پیشنهاداتی را ارائه کردند اما بدون پیشرفت. در آن زمان، زلنسکی گفت که فقط می توان به یک نتیجه مشخص از مذاکرات اعتماد کرد.

 

پوتین در جریان سفر به ایران همچنین با طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد تا درباره توافقی که صادرات غلات اوکراین در دریای سیاه را از سر می‌گیرد، که اکنون توسط روسیه محاصره شده است، گفتگو کرد.

 

مطالب مرتبط…

سوریه روابط خود را با اوکراین قطع کرد

 

پوتین که در پایان سفر خود به ایران توسط تلویزیون دولتی روسیا نشان داده شد، افزود: روسیه آماده تسهیل صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه است، اما همچنین می‌خواهد محدودیت‌های باقی‌مانده بر صادرات غلات روسیه نیز برداشته شود.

 

این اولین دیدار حضوری پوتین با یکی از رهبران ناتو از زمان تهاجم نیروهای روسیه بود و پیامی بود به غرب در مورد برنامه‌های روسیه برای ایجاد روابط استراتژیک نزدیک‌تر با ایران، چین و هند برای کمک به خنثی کردن تحریم‌های غرب اعمال شده به دلیل تهاجم.

 

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت این سفر نشان می دهد که روسیه چقدر منزوی شده است.

 

کربی همچنین گفت که ایالات متحده در حال آماده شدن برای رونمایی از بسته تسلیحاتی دیگر برای اوکراین است.

 

او با استناد به اطلاعات آمریکا، روسیه را به ایجاد زمینه برای الحاق خاک اوکراین متهم کرد که سفارت روسیه آن را رد کرد.

 

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی در مصاحبه‌ای با مجله‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: روسیه در تلاش است اوکراین را به یک درگیری طولانی در زمستان بکشاند.

 

یرماک گفت: “برای ما بسیار مهم است که وارد زمستان نشویم. پس از زمستان، زمانی که روس ها زمان بیشتری برای حفاری خواهند داشت، مطمئناً برای هر ضد حمله اوکراینی دشوارتر خواهد بود.”

 

اطلاعات ارتش بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد: حمله روسیه به منطقه شرقی دونباس همچنان به دستاوردهای حداقلی ادامه می‌دهد، زیرا نیروهای اوکراینی در این خط هستند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *