ویزای آمریکا

متقاضیان ویزای آمریکا بخوانند

دریافت ویزای آمریکا چندان کار ساده‌ای نیست، یا باید یک پیشنهاد شغلی با درآمد مناسب از آمریکا داشته باشید و یا خوش شانس باشید و در قرعه‌کشی سالانه گرین کارت برنده شوید.

به گزارش ره آوردنیوز، سالانه صدها هزار نفر شانس خود را برای رسیدن به کشور آمریکا امتحان می کنند، حتی گاهی پیش آمده فردی برای رسیدن به خاک آمریکا خطرات زیادی را به جان خریده است.

برای گرفتن اقامت آمریکا روش‌های متعددی وجود دارد و در عین حال دریافت ویزا نیز با سختی هایی همراه است؛ یا باید یک پیشنهاد شغلی با درآمد مناسب از آمریکا داشته باشید و یا خوش شانس باشید و در قرعه‌کشی سالانه گرین کارت برنده شوید.

البته اگر یکی از اقوام شما که ملیت آمریکا را دریافت کرده و از تمکن مالی کافی برخورداراست، می‌تواند برای شما درخواست صدور ویزا کند ولی به سرانجام رسیدن آن فعلا پروسه‌ای زمانبر است و بسته به نسبت فامیلی حتی می‌تواند بیش از یک دهه طول بکشد مگر در موارد خاصی همچون ارائه درخواست از سوی فرزند برای پدر و مادر.

اینستاگرام ره آوردنیوز

ویزای آمریکا

با این حال، اگر شما فرد ثروتمندی باشید می‌توانید از امکان دریافت اقامت سرمایه‌گذاری استفاده کنید چون که ایالات متحده آمریکا همچنان جز‌ء معدود کشورهایی است که «ویزای طلایی» صادر می‌کند.

اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان

مهاجرت به آمریکا در سال‌های اخیر برای ایرانیان آسان تر شده است. با توجه به تنوع راه های مهاجرت به آمریکا می توان گفت که لازم است شرایط خود را متناسب با انواع مسیر های کاری، تحصیلی، لاتاری، ازدواج و … انتخاب کنید. جهت اخذ اقامت آمریکا به صورت دائم شخص باید 5 الی 7 سال در این کشور اقامت داشته و پس از گذشت 10 سال برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کند.

مهاجرت به آمریکا

ویزای کاری آمریکا

ویزای کار در آمریکا از روش‌های مهم مهاجرت به آمریکا می باشد. یقینا مقصود افرادی که تصمیم نهایی برای دریافت اقامت آمریکا از روش کاری را گرفته اند، اخذ گرین کارت این کشور می باشد. همچنین افراد باید در نظر داشته باشند انواع مختلفی ویزای کار آمریکا وجود دارد که طبیعتا همه این ویزا ها منجر به دریافت گرین کارت آمریکا نمی شوند.

 

اخذ ویزای آمریکا از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به آمریکا، مهاجرت تحصیلی است. از مهم ترین شرایط اخذ ویزای آمریکا این است که شما باید بتوانید به افسر پرونده ثابت کنید که بعد از اتمام دوره تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت. اثبات این موضوع و قبولی در مصاحبه با آفیسر سفارت نیازمند تجربه و علم تخصصی مهاجرت می‌باشد. یکی از مهم ترین نکات برای اقدام در این روش و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا قبولی در یکی از آزمون های SAT یا ACT می باشد که بسته به دانشگاه و ایالت یکی از این دو آزمون را باید انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکر است که افراد پس از پایان تحصیل در امریکا تنها 2 ماه فرصت کاریابی خواهند داشت. 

مهاجرت به آمریکا با قبولی در لاتاری

مهاجرت به آمریکا از طریق قرعه کشی یا همان لاتاری ممکن است. در این طرح تنها 55,000 نفر از افرادی که تابع کشورهایی هستند که تعداد مهاجر کمتری را در آمریکا دارند، از طریق قرعه کشی پذیرفته می شوند. خوشبختانه ایران هم جزء کشورهایی است که آمریکا اجازه می دهد هر ساله واجدین شرایط ایرانی در لاتاری شرکت کنند.

پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا، فرد قادر است ویزای لاتاری آمریکا را دریافت کند و با گرین کارت به آمریکا ورود کند. از این رو نام این طرح مهاجرتی لاتاری گذاشته شده که برندگان از طریق قرعه کشی تصادفی از بین 10 تا 12 میلیون نفری که هر سال در سراسر جهان وارد می شوند مشخص می شوند. آمریکا به منظور حفظ تنوع در جمعیت، این قانون را برای مهاجرت از مناطق خاصی از جهان تنظیم کرده است.

مهاجرت به آمریکا

ویزای سرمایه گذاری یا ویزای طلایی آمریکا EB5

در بین روش‌های مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری می‌توان یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها را ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 در نظر گرفت. ویزای EB5 یک ویزای طلایی ایالات متحده و یکی از روش های دریافت گرین کارت آمریکا از طریق سرمایه گذاری است. این ویزا به کسانی که در پروژه های مورد تایید دولت در سراسر ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری می کنند، اقامت دائم آمریکا را می دهد. ویزای سرمایه گذاری EB5 می تواند بسیار سودمند باشد زیرا دسترسی به سیستم آموزشی ایالات متحده، حق زندگی، بازنشستگی، کار و تحصیل در ایالات متحده، توانایی بازگرداندن سرمایه پس از اتمام پروژه و اقامت را نه تنها برای متقاضی بلکه برای خانواده نزدیک نیز اعطا می کند. منظور از خانواده نزدیک، همسر متقاضی وفرزندان مجرد زیر 21 سال است.

 

چگونه می توان ویزای طلایی آمریکا را دریافت کرد؟

ویزای طلایی آمریکا در قالب ویزای نوع EB-5 به افرادی اعطا می‌شود که حداقل ۸۰۰ هزار دلار آمریکا (۷۳۰ هزار یورو) در یک شرکت تجاری تایید شده در ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری کنند. افرون بر این، کسب و کار مدنظر باید حداقل ۱۰ فرصت شغلی ایجاد یا موجب حفظ ۱۰ شغل موجود شود.

برای پروژه‌هایی که معطوف به اشتغالزایی نیستند، حداقل رقم سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزای طلایی به یک میلیون و ۵۰ هزار دلار (۹۶۰ هزار یورو) افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذار خارجی همچنین باید به عنوان مدیر کسب و کاری که در آن سرمایه‌گذاری کرده، ایفای نقش کند. پس از تایید ثبت مدارک سرمایه‌گذاری، شما می‌توانید درخواست گرین کارت کنید.

در صورت موفقیت سرمایه‌گذاری، شما حق زندگی، کار، تحصیل یا بازنشستگی در ایالات متحده
آمریکا را به دست می‌آورید. اعضای خانواده تحت تکفل شما از جمله همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال نیز واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا مشروط خواهند بود.

پس از پنج سال زندگی در ایالات متحده آمریکا، می‌توانید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید.

 

آمریکا چند ویزای طلایی صادر می‌کند؟

ایالات متحده سالانه حداکثر ۱۰ هزار ویزای نوع EB-5 صادر می‌کند. این تعداد شامل ویزای‌هایی است که به اعضای خانواده سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود.

از سال گذشته که برنامه صدور ویزای طلایی برای پنج سال دیگر تمدید شد، ۲۰ درصد آن برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های روستایی و مناطق با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر یا دارای نرخ بیکاری بالا در نظر گرفته شده است.

به هر کشور جهان نیز سالانه حداکثر ۷ درصد از کل ویزاهای صادره EB-5 اختصاص می‌یابد.

کدام ملیت‌ها بیشترین ویزای طلایی آمریکا را دارند؟

مطابق آمار رسمی، در سال ۲۰۲۲، بیش از ۶ هزار ویزای طلایی آمریکا برای اتباع چینی صادر شده است. 

سرمایه‌گذاران هندی با ۱۳۸۱ در رتبه دوم قرار داشتند و ویتنامی‌ها (۸۱۵)، اتباع کره جنوبی و برزیل (هر کدام ۳۳۶) در رتبه‌های بعدی بودند.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *