آدولف هیتلر

دندان‌های آدولف هیتلر علت مرگ دیکتاتور نازی را فاش می‌کند؟

آدولف هیتلر

تجزیه و تحلیل جدیدی از دندانها و استخوان‌های آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی سؤالات مربوط به چگونگی مرگ او را فاش کرد.

به گزارش ره آورد نیوز، در یک مطالعه جدید، دانشمندان فرانسوی تکه‌هایی از دندان‌های آدولف هیتلر را تجزیه و تحلیل کردند تا ثابت کنند که او در سال 1945 پس از مصرف سیانور و شلیک گلوله به سر خود درگذشت.

 

این تحقیق که در مه 2018 در مجله اروپایی پزشکی داخلی منتشر شد، به دنبال پایان دادن به نظریه‌های توطئه درباره مرگ آدولف هیتلر از طریق تجزیه و تحلیل علمی دندان‌ها و جمجمه دیکتاتور آلمان نازی است.

 

فیلیپ چارلیه، سرپرست تیم تحقیق، به خبرگزاری فرانسه گفت: «مطالعه ما ثابت می کند که هیتلر در سال 1945 مرده است. “دندان ها معتبر هستند، هیچ شکی وجود ندارد.”

 

اگرچه به طور گسترده ثابت شده است که هیتلر در پناهگاه خود در برلین مرده است، شایعات در مورد فرار او فراوان است.

 

چارلیه گفت: تحقیقات آنها ثابت می کند که “او با یک زیردریایی به آرژانتین فرار نکرده است، او در یک پایگاه پنهان در قطب جنوب یا در سمت تاریک ماه نیست.”

 

در اواخر آوریل 1945، زمانی که نیروهای شوروی به برلین یورش بردند، هیتلر برای خودکشی خود برنامه‌ریزی کرد، از جمله آزمایش قرص‌های سیانید عرضه‌شده توسط اس‌اس بر روی بلوندی آلزاسی‌اش، و دیکته کردن وصیت نامه نهایی.

 

دو روز پیش از آن، موسولینی در میدانی در حومه شهر میلان ایتالیا به ضرب گلوله کشته و بعد از آن به دار آویخته شده بود: سرنوشت مشابهی اجتناب ناپذیر به نظر می رسید.

 

اواخر 30 آوریل، اجساد هیتلر و همسر جدیدش، اوا براون، در پناهگاه، با سوراخ گلوله در سر هیتلر پیدا شد.

 

در آوریل 2018، انتشار انگلیسی خاطرات یک مترجم روسی فاش کرد که چگونه در سال 1945 مجموعه‌ای از دندان‌ها به او سپرده شده بود.

 

وی می‌گوید: بررسی دندان‌های هیتلر با سوابق دندانی دیکتاتور مطابقت داشتند و در دست روس‌ها باقی مانده‌اند.

 

پس از ماه‌ها مذاکره، سرویس مخفی FSB روسیه و آرشیو دولتی روسیه به محققان اجازه دادند تا یک قطعه جمجمه و تکه‌هایی از دندان‌های او را بررسی کنند.

آدولف هیتلر
آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی

تکه جمجمه دارای سوراخی در سمت چپ آن بود که مطابق با زخم گلوله بود و اطراف لبه‌های آن زغال‌سوزی سیاه رنگ داشت.

 

اگرچه دانشمندان اجازه نداشتند از جمجمه نمونه برداری کنند، اما آنها در این مطالعه خاطرنشان کردند، شکل جمجمه “کاملاً قابل مقایسه” به نظر می‌رسد و با رادیوگرافی‌های جمجمه هیتلر که یک سال قبل از مرگ او گرفته شده بود، مطابقت داشت.

 

تصاویر وحشتناکی از دندان‌ها که در این مطالعه منتشر شد، فک‌هایی را نشان می‌دهد که بیشتر از فلز ساخته شده است.

 

آنها در این گزارش نوشتند: «از هیتلر در لحظه مرگ تنها چهار دندان باقی مانده بود.» تعداد کمی از آن‌ها بدشکل، قهوه‌ای، و با رسوبات تارتار سفید هستند.

 

این تجزیه و تحلیل ادعاهای مکرر مبنی بر گیاهخوار بودن هیتلر را تایید کرد، اما نمی‌توانست به طور قطعی ثابت کند که آیا قبل از شلیک گلوله سیانور مصرف کرده است یا خیر.

 

محققان نوشتند که رسوبات آبی روی دندان‌های مصنوعی او، فرضیه‌های مختلفی را مطرح می‌کند – آیا واکنش شیمیایی بین دندان‌های مصنوعی و سیانور او در لحظه مرگ، هنگام سوزاندن او، یا زمانی که بقایای او دفن شده بودند، رخ داده است؟

آدولف هیتلر
آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی

توهم توطئه در خصوص زندگی آدولف هیتلر

در خرداد 1394 مجله فرهنگ و علوم انسانی در خصوص مرگ آدولف هیتلر سوال مهمی را مطرح کرد و آن این بود: “هیتلر هنوز زنده است؟”

 

این مجله در ادامه مرگ آدولف هیتلر را زیر سوال برده و با استناد به برخی گفته‌ها و اسناد محرمانه تحقیقات OSS می‌نویسد: “اسناد نشان می‌دهد که آژانس امنیتی آمریکا از حرکت یک زیردریایی مرموز با خبر شده بود که چند افسر ارشد آلمانی را به سمت آرژانتین می‌برد. منبع خبری گزارش، نه تنها از حضور آدولف هیتلر در آرژانتین آگاه بود، بلکه یکی از چهار نفری بود که هیتلر را در زیردریایی آلمانی دیده بود. در اسناد FBI نام این منبع خبر سانسور شده است، اما تحلیلگران معتقدند که او “الن دالاس” رئیس وقت OSS بود که نقش مهمی در فرار هیتلر بازی کرد.”

 

از این دست گزارش‌ها در خصوص زنده بودن هیتلر به کررات یافت می‌شود؛ اما موضوعی که باید بدان پرداخته شود این است که، توهم توطئه راهی است کوتاه و بدون دردسر برای پاسخ به سوالات تاریخی که ذهن قادر به استنتاج آن نیست.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *