خسارت پرل هاربر

گزارش تصویری/ حمله به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم

حمله به پرل هاربر

  1. هنگامی که دیپلمات‌های ژاپنی در پایتخت آمریکا مشغول مذاکره با سران این کشور بودند، هواپیماهای ژاپنی پایگاه نیروی دریایی آمریکا در “پرل هاربر” را بمباران كردند.

 

در ساعت 7:55 صبح به وقت هاوایی، یک بمب افکن غواصی ژاپنی که نماد قرمز طلوع خورشید ژاپن را بر روی بال های خود داشت از ابرها در بالای جزیره اوآهو ظاهر می شود.

 

صبح یکشنبه بود و بسیاری از پرسنل نظامی برای شرکت در مراسم مذهبی خارج از پایگاه مجوز دریافت کرده بودند. در ساعت 7:02 صبح، دو اپراتور رادار گروه های بزرگی از هواپیماها را در حال پرواز به سمت جزیره از شمال مشاهده کردند، اما با توجه به اینکه در آن زمان پرواز B-17 از ایالات متحده انتظار می رفت، به آنها گفته شد که هیچ زنگ خطری به صدا در نیاورند. بنابراین، حمله هوایی ژاپن به عنوان یک غافلگیری ویرانگر برای پایگاه دریایی بود.

 

مطالب مرتبط…

حمله به پرل هاربر؛ اشتباه بزرگ ژاپن در جنگ جهانی دوم

 

اما خبر خوش برای آمریکایی‌ها این بود که، هر سه ناو هواپیمابر آمریکا در اقیانوس آرام در مانورهای آموزشی بودند. این ناوهای هواپیمابر غول‌پیکر شش ماه بعد در نبرد میدوی انتقام خود را از ژاپن در پرل هاربر گرفتند و در یک پیروزی شگفت‌انگیز، ورق جنگ را به سود متفقین برگرداندند.

 

روز بعد از بمباران پرل هاربر، رئیس جمهور روزولت در جلسه مشترک کنگره حاضر شد و اعلام کرد: «دیروز، 7 دسامبر 1941 – تاریخی که بدنام خواهد بود – ایالات متحده آمریکا به طور ناگهانی و عمدی توسط نیروی دریایی و هوایی امپراتوری ژاپن مورد حمله قرار گرفت.»

 

پس از یک سخنرانی کوتاه و قوی، او از کنگره خواست تا قطعنامه ای را تصویب کند که وضعیت جنگ بین ایالات متحده و ژاپن را به رسمیت بشناسد. سنا با 82 رای موافق به جنگ علیه ژاپن رای داد و مجلس نمایندگان با 388 رای موافق در برابر یک رای مخالف این قطعنامه را تصویب کرد.

 

تصاویر زیر مربوط به حمله ناوگان دریایی و هوایی ژاپن به پرل هاربر است.

 

با ره آورد نیوز در اینستاگرام همراه باشید…

 

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

بوسه های سوسیالیستی

بوسه های سوسیالیستی

بوسه بر لبان یکدیگر مردان در انظار عمومی ممکن است یک اتفاق نادر در روسیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *