آنگلا مرکل

آنگلا مرکل می‌گوید از رفتارش با ولادیمیر پوتین پشیمان نیست

آنگلا مرکل

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان گفت که از رفتار خود با ولادیمیر پوتین در دوران قدرتش احساس پشیمانی نمی کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، آنگلا مرکل با این استدلال که رئیس جمهور روسیه طرح عضویت اوکراین در ناتو در سال 2008 را که توسط دولت او مسدود شده بود، به عنوان “اعلان جنگ” تلقی می کرد.

 

صدراعظم سابق آلمان همچنین مدعی شد که اوکراینی که توسط الیگارشی‌ها اداره می شد و از نظر دموکراتیک نابالغ بودند، در آن زمان نسبت به اکنون آمادگی کمتری برای مقابله با تهاجم روسیه داشتند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

آنگلا مرکل در اولین مصاحبه پس از کنار رفتن از مقامش گفت: «از اینکه با ولادیمیر پوتین اینگونه رفتار کرده احساس بدی ندارد.»

 

او در پاسخی صریح و غیرمعمول از یک سیاستمدار که به ندرت در زمان ریاست جمهوری آزادانه صحبت می کرد، افزود: «این یک تراژدی بزرگ است که نتیجه نداد، اما من خودم را به خاطر تلاشم سرزنش نمی کنم.»

 

مرکل در پاسخ به این سوال که آیا از مخالفت با طرح اقدام ایالات متحده برای عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو در سال 2008 پشیمان است یا خیر، گفت: «اوکراین کشوری نبود که ما اکنون می شناسیم. اوکراینی بود که به شدت دوپاره شده بود. حتی نیروهای اصلاح طلب یولیا تیموشنکو و ویکتور یوشچنکو بسیار در تضاد بودند. یعنی کشوری نبود که دموکراسی در درونش تقویت شده باشد.»

 

او گفت که اوکراین در آن زمان “توسط الیگارشی ها اداره می شد”.

 

آنگلا مرکل ادامه داد: پیوستن اوکراین به ناتو از نظر پوتین اعلان جنگ به روسیه بود و من نمی خواستم بیشتر از این او را تحریک کنم.»

 

آنگلا مرکل از توافق مینسک دفاع کرد و گفت: ما برای اوکراین زمان خریدیم تا به کشوری که اکنون می شناسیم بدل شود.

 

مطالب مرتبط…

سرگئی لاوروف سفر خود به صربستان را پس از بستن حریم هوایی همسایگان لغو کرد

سامانه موشکی هیمارس آمریکا در راه اوکراین

اعضای اتحادیه اروپا بر سر تحریم نفت روسیه به توافق رسیدند

 

 

او از رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی به خاطر رهبری دوران جنگ تمجید کرد و گفت که او نماینده اوکراین جدید است.

 

مرکل گفت که در چند هفته آخر ریاست جمهوری خود، زمانی که در اجلاس سران گروه 20 در رم شرکت کرد، در حالی که دولت جانشین اولاف شولتز هنوز در مرحله تشکیل بود، احتمال تهاجم روسیه به اوکراین را جدی گرفتم.

 

آنگلا مرکل افزود: «آنچه رخ داد یک اشتباه بزرگ از طرف روسیه است… یک شکست عینی از تمام قواعد حقوق بین‌الملل که به ما اجازه می‌دهد در صلح زندگی کنیم.»

 

او این انتقاد را رد کرد که آلمان تحت رهبری او دچار این توهم شده بود که یک روسیه تهاجمی می تواند با گسترش روابط تجاری با غرب دموکراتیزه شود.

 

آنگلا مرکل گفت: «من باور نداشتم که پوتین را بتوان از طریق تجارت تغییر داد. اما او گفت که اعتقادش این است که اگر همکاری سیاسی غیرممکن است، حداقل داشتن برخی ارتباطات اقتصادی با مسکو معقول است.»

 

دفاع مرکل از گسترش روابط اقتصادی با روسیه با این ادعا که وی به سایر سیاستمداران هشدار داده بود که پوتین نسبت به کل مدل غربی دموکراسی احساس خصومت می کند و می خواهد اروپا را «ویران کند» در تضاد به نظر می رسید.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *