پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

بروکسل با نامزدی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا موافقت کرد

پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا عصر روز جمعه با درخواست اوکراین برای پیوستن به بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

 

به گزارش ره آوردنیوز به نقل از یورونیوز، در حالیکه رهبران سه کشور اروپایی برای دادن قوت قلب و وعده کمک‌های نظامی بیشتر به رهبران اوکراین در مقابله با تهاجم نظامی روسیه به کی‌یف سفر کردند، درگیری‌های شدید در دونباس برای تسلط بر سورودونسک، شهر کلیدی استان لوهانسک سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی را به شدت نگران کرده است.

 

از سوی دیگر در اعلام موضعی تاریخی از حیث سرعت عمل، کمیسیون اروپا عصر روز جمعه با درخواست اوکراین برای پیوستن به بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

در واکنش به این خبر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در نخستین واکنش به موافقت کمیسیون اروپا با نامزدی کشورش و توصیه برای پذیرش این نامزدی جهت پیوستن به اتحادیه اروپا، موضع بروکسل را یک «تصمیم تاریخی» خواند.
وی با انتشار توییتی ضمن استقبال از موضع کمیسیون اروپا از ارزولا فن در لاین، رئیس نهاد اجرایی و کلیه اعضای آن برای آنچه وی «تصمیم تاریخی» خواند، تشکر کرد.

در تحولی دیگر، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفر به اوکراین در پایتخت این کشور حضور یافت و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

بوریس جانسون با انتشار تصویری از خود در کنار ولودیمیر زلنسکی در توییتر خود نوشت: «جناب رئیس‌جمهور، ولودیمیر، خوشحالم دوباره در کی‌یف هستم.»

در این سفر، آقای جانسون پیشنهاد راه‌اندازی یک ماموریت آموزشی با هدف تربیت ده هزار سرباز اوکراینی در دوره‌های ۱۲۰ روزه را داد.

مطالب مرتبط…

وزارت دفاع بریتانیا: مسکو از لحاظ استراتژیک در جنگ شکست خورده است

هشدار آمریکا به چین در خصوص روابطتش با روسیه

بوریس جانسون در کیف

آقای جانسون گفت: «حضور امروز من در عمق جنگ یک پیام روشن و ساده برای مردم اوکراین دارد که بریتانیا با شماست و تا زمان پیروزی  با شما خواهیم ماند. درست است که سربازان اوکراینی برای دفاع از حاکمیت کشور خود از موشک‌های بریتانیایی استفاده می‌کنند، درعین‌حال این کار برای دفاع از آزادی‌هایی که ما بدیهی می‌دانیم نیز انجام می‌شود. به همین دلیل است که من به رئیس‌جمهور زلنسکی یک برنامه آموزشی جدید نظامی پیشنهاد داده‌ام که می‌تواند معادله این جنگ را تغییر دهد.»

در همین رابطه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) غرب را به استکبار استعماری و تلاش برای درهم کوبیدن کشورش از طریق وضع تحریم‌های «احمقانه» متهم کرد.

تحریم‌هایی که به گفته وی حالا به یک «جنگ برق‌آسای» اقتصادی تبدیل شده است.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *