برای خوشبخت بودن چقدر پول کافیست

چقدر پول برای خوشبخت شدن کافی است؟

برای خوشبخت بودن چقدر پول کافیست

10 میلیون دلار کافیست؛ این مقدار پولی است که اکثر مردم فکر می کنند برای داشتن یک زندگی راحت ضروری است، به جز یک آمریکایی.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از فوربز، در مطالعه‌ای که اخیراً توسط روانشناسان دانشگاه در دانشگاه‌های باث، باث اسپا و اکستر در بریتانیا انجام شد، اکثر مردم گفتند که ۱۰ میلیون دلار مبلغ ایده‌آلی برای داشتن یک «زندگی راحت» است.

 

محققان از 8000 نفر در 33 کشور در سراسر جهان در 6 قاره همین سوال را پرسیدند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اکثریت مردم در 86 درصد از این کشورها گفتند که می توانند با 10 میلیون دلار یا کمتر «به زندگی کاملا ایده آل خود برسند». (سوال بر این موضوع متمرکز بود که در صورت برنده شدن در لاتاری چقدر پول را کافی در نظر می گیرند.)

 

این نتایج تحقیقات ممکن است این تصور که مردم مشتاق «خواسته‌های نامحدود» هستند را به چالش بکشد.

 

البته در این پژوهش یک استثنا وجود داشت؛ مردم ایالات متحده بودند – جایی که اکثریت افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که برای داشتن یک زندگی ایده آل به حداقل 100 میلیون دلار یا بیشتر نیاز دارند.

 

در مقابل، بیش از 50 درصد از افرادی که در آرژانتین، هند و روسیه پاسخ دادند، گفتند که یک میلیون دلار یا کمتر برای داشتن یک زندگی راحت می‌خواهند.

 

این مطالعه نشان داد که آرمان های ثروت محدود و نامحدود به تفاوت های کشور در توسعه اقتصادی مربوط نمی شود، در عوض، افرادی که خواهان مقادیر بیشتر پول بودند، معمولاً افراد جوان تر و ساکن شهر بودند که برای قدرت، موفقیت و استقلال ارزش قائل بودند.

 

مطالب مرتبط…

جایزه 790 میلیون دلاری شرکت مگا میلیون

کدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یورو استفاده نمی‌کنند؟

 

پول کافی برای خوشبخت بودن

آنها همچنین تمایل داشتند در شهرهایی با تراکم جمعیتی بالا زندگی کنند.

 

این مطالعه ممکن است امیدواری برای شکل پایدارتر پیشرفت اقتصادی باشد. نویسندگان می گویند که “این حقیقت که مردم خواسته های نامحدود دارند از یونان باستان مطرح شده است و امروزه در کتاب های درسی اقتصاد به عنوان مبنایی برای مشکل اساسی اقتصادی وجود دارد.”

 

با این حال، این مطالعه نشان داده است که این موضوع در بیشتر کشورها ذاتا نادرست است.

 

همچنین این مطالعه نشان داد برای اینکه فردی ثروتمند در نظر گرفته شود، باید درآمدی معادل 3673 یورو در ماه (3903 دلار) داشته باشد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *