ماهواره استارلینک

خشم چین از برخورد ماهواره استارلینک ایلان ماسک به ایستگاه فضایی

ماهواره استارلینک

چین گفت که ایستگاه فضایی این کشور اقدامات لازم برای پیشگیری از برخورد ماهواره استارلینک ایلان ماسک را در ماه‌های ژوئیه و اکتبر به کار گرفته است و از ایالات متحده خواسته است که “مسئولیت خود را بپذیرد”.

به گزارش ره آورد نیوز از گاردین، پس از آنکه ماهواره‌های فضایی پرتاب شده توسط شرکت هوافضای ایلان ماسک، اسپیس ایکس، تقریباً دو بار در سال گذشته با ایستگاه فضایی آن برخورد کرده است، پکن از سازمان ملل خواست تا به ایالات متحده یادآوری کند که به معاهده تنظیم کننده فضای بیرونی پایبند باشد.

 

در گزارش اخیر پکن که در اوایل ماه جاری منتشر شده آمده است: ایستگاه فضایی این کشور اقدامات لازم برای پیشگیری ازبرخورد ماهواره ی استارلینک ایلان ماسک را در ماه ژوئیه و اکتبر به کار گرفته است.

 

گزارش ارائه شده توسط هیئت دائمی این کشور در وین آمده است: چین مایل است از دبیرکل سازمان ملل متحد بخواهد اطلاعات فوق الذکر را به همه کشورهای طرف معاهده فضای ماورای جو ارسال کند.

 

این بیانیه افزوده است، که دولت‌های عضو باید «مسئولیت بین‌المللی» را در قبال فعالیت‌های ملی که توسط نهادهای دولتی و غیردولتی در فضا انجام می‌شوند، بر عهده بگیرند.

 

گفتنی است، اسپیس ایکس بیش از 1600 ماهواره را در شبکه ای به نام Starlink به فضا پرتاب کرده است و از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مجوز برای پرتاب 12000 ماهواره به فضا دریافت کرده است.

 

کارشناسان عنوان کرده اند برخوردها اتفاق نادری در فضا نیست، اما این گونه حوادث در سال های اخیر به دلیل تعداد و سرعت پرتاب ماهواره ها افزایش یافته است که استارلینک بخش بزرگی از آن است.

 

به گفته این کارشناسان، چین نیز سهم عمده ای در تولید زباله های فضایی دارد. «همچنین منصفانه است که بگوییم ایستگاه فضایی ایالات متحده در طول 10 سال گذشته چندین بار مجبور به طفره رفتن از قطعات آزمایش ضد ماهواره نظامی چین در سال 2007 شده است.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *