توییتر ایلان ماسک را به دادگاه می‌کشاند

ایلان ماسک

پس از آنکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، از لغو خرید توییتر خبرداد، رئیس هیئت مدیره این رسانه اجتماعی اعلام کرد که در دادگاه ایالت دلاور از وی شکایت خواهد کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، اعلام کرد که برنامه خود را برای خرید توییتر به علت اطلاعات گمراه کننده این شرکت در مورد تعداد حساب‌های جعلی، لغو کرده است، رئیس هیئت مدیره این رسانه اجتماعی روز جمعه اعلام کرد که در دادگاه دلاور شکایت خواهد کرد تا قرارداد این خرید 44 میلیارد دلاری را اجرا کند.

 

برت تیلور، رئیس فعلی هیئت مدیره توییتر، در توییتی نوشت: این هیئت مدیره متعهد به اجرای قرارداد بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

وی افزود: ما مطمئن هستیم که در دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور پیروز خواهیم شد.

 

به گفته کارشناسان حقوقی، شرکت توییتر یک پرونده حقوقی قوی علیه ایلان ماسک دارد که از قرارداد 44 میلیارد دلاری خود برای تصاحب شرکت این رسانه ی اجتماعی ایالات متحده کناره گیری کرده است، اما به گفته کارشناسان حقوقی، این موضوع می تواند یک مذاکره مجدد یا حل و فصل را به جای یک دعوای طولانی دادگاه داشته باشد.

 

دادگاه‌های دلاور، جایی که قرار است اختلاف بین دو طرف مورد رسیدگی قرار گیرد، محدودیت بالایی را برای خریدارها تعیین کرده‌اند تا از معاملات خود صرف نظر کنند.

 

سه استاد حقوق شرکتی که با رویترز مصاحبه کردند، گفتند، اما شرکت های هدف اغلب اطمینان از یک معامله مجدد با قیمت کمتر یا غرامت مالی را به جای یک نبرد کثیف دادگاهی که می تواند چندین ماه ادامه داشته باشد، انتخاب می کنند.

 

ادعای اصلی ماسک علیه توییتر این است که این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو قرارداد آنها را نقض کرده است زیرا اطلاعات کافی برای پشتیبانی از ادعای خود مبنی بر اینکه حساب‌های جعلی کمتر از 5 درصد از کاربران فعال آن را تشکیل می‌دهند، با او به اشتراک نمی‌گذارد.

 

توییتر بر این تخمین ایستاده است اما همچنین گفته است که ممکن است تعداد این حساب‌ها بیشتر باشد.

 

بر اساس این گزارش، پس از مخالفت اولیه با پیشنهاد خرید ماسک، مقامات توییتر با فروش کل سهام این شرکت به میزان 54.20 دلار برای هر سهم در اواخر ماه آوریل موافقت کردند.

 

شکایت توییتر از ایلان ماسک

با این حال، این میلیاردر آمریکایی سه هفته بعد این معامله را به حالت تعلیق درآورد و مدعی شد که توییتر مانع از درخواست او برای دریافت اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی و غیر معتبر در این پلتفرم شده است.

 

مطالب مرتبط…

همکاری ایلان ماسک و پنتاگون برای اعزام نیرو به نقاط مختلف جهان

ایلان ماسک از خرید توییتر به طور موقت دست کشید

 

به گفته ماسک، این تعداد بسیار بیشتر از 5 درصدی است که توییتر در پرونده‌های فدرال گزارش کرده بود، که مستقیماً بر پیش‌بینی درآمد تبلیغاتی که در قرارداد ذکر شده بود تأثیر می‌گذارد.

 

بر اساس نامه ارسال شده توسط وکلای ماسک درباره لغو این قرارداد، توییتر “نتوانسته است” اطلاعات درخواست شده از سوی ماسک را به وی ارائه کند و یا از این کار “خودداری کرده است” و به دلایلی که منطقی به نظر نمی رسند این درخواست را رد کرده است. ماسک مدعی است که “اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده” به وی داده شده است.

 

سهام توییتر هنگام بسته شدن بازار در روز جمعه با قیمت 36.91 دلار معامله شد که با اعلام لغو قرارداد توسط ماسک به حدود 34 دلار سقوط کرد اما پس از اعلام خبر شکایت توییتر به 34.88 دلار بازگشت.

 

حساب توییتری ایلان ماسک

ماسک همچنین در نامه‌ای به توییتر در روز جمعه گفت که ارائه نادرست تعداد حساب‌های اسپم توسط این شرکت ممکن است یک “اثر نامطلوب مادی (MAE)” باشد که به او اجازه می‌دهد تحت شرایط قرارداد معامله کنار برود.

 

البته برخی وکلا گفته اند، اگر اگر پرونده شکایت توییتر از ایلان ماسک به دادگاه برود، ماسک این وظیفه را دارد که ثابت کند شماره حساب‌های هرزنامه نه تنها نادرست است، بلکه آنقدر نادرست است که تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد توییتر در آینده خواهد داشت.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *