بیت کوین

آیا بیت‌کوین دوباره به مدار صعودی بر‌می‌گردد؟

بیت کوین

با ورود به سال 2022 میلادی، گروهی از سرمایه‌گذاران در حال دوبرابر کردن ذخایر ارز دیجیتال خود هستند، به این امید که سقوط ماه دسامبر سال گذشته صرفاً یک رویداد برای شروع جشن باشد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، برخی از ناظران صنعت ارز دیجیتال به ثبات اساسی چنین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به عنوان شاخص‌های بالقوه اشاره دارند.

 

به عنوان مثال، از ماه جولای سال 2021 مصادف با تیر ماه 1400، بر اساس کارگزاری Genesis Trading، مقدار بیت کوین در کیف پول‌های دیجیتال بدون خروجی برای بیش از پنج ماه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

 

علاوه بر این، با استناد به داده‌های کیف پول در چندین صرافی، علاوه بر این، مقدار بیت‌کوین نگهداری شده در کیف پول‌های «غیر نقدی» – که کمتر از یک چهارم ورودی‌های خود را صرف می‌کنند – نیز در حال افزایش است؛ این به این معنی است که کوین‌های کمتری به طور فعال معامله می‌شود.

 

نوئل آچسون، رئیس بینش بازار در Genesis Trading می‌گوید: «تعداد بیت‌کوین‌هایی که بیش از یک سال است حرکت نکرده‌اند، از ماه جولای در حال افزایش بوده است. “این خیلی حیرت آور است.”

 

با این وجود، بسیاری از سرمایه‌گذاران در ماه دسامبر، شاهد سقوط 20 درصدی محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان یعنی بیت‌کوین با ریسک‌پذیری ناشی از ترس از تورم و سرعت سریع‌تر افزایش نرخ بهره در ایالات متحده شدند.

 

با وجود اینکه بیت کوین و اتر هر دو در هفته گذشته افزایش داشتند – به ترتیب با 2.9٪ افزایش به 43107 دلار و 6.3٪ به 3350 دلار – اما هنوز تا حدی از بالاترین قیمت 69000 و 4868 دلاری خود در سال 2021 فاصله دارند.

 

بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند که هیچ کس به طور قاطع نمی‌تواند نوسانات قیمت بیت کوین را پیش بینی کند. به عنوان مثال، در سال 2017 از حدود 1000 دلار به حدود 20000 دلار رسید.

 

در اوایل سال 2020، قبل از شروع یک افزایش سرگیجه‌آور، بیت کوین در یک نقطه به زیر 4000 دلار سقوط کرد.

 

با این حال، طرفداران بیت کوین و سایر کوین‌ها معتقدند که افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در جریان اصلی مالی و سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر باعث تقویت این بخش شده است.

 

شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال “دلفی دیجیتال” می‌گوید: تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جدید بیت‌کوین، نشان دهنده انتقال از «دست‌های ضعیف» کوتاه‌مدت به «دست‌های قوی» بلندمدت است.

 

به گفته ویل همیلتون، رئیس تجارت و تحقیقات در Trovio Capital، پلتفرم داده‌های رمزنگاری، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین از ابتدای سال بین 10 تا 29 در نوسان بوده است که می‌تواند نشان‌دهنده پایین بودن احتمالی بازار و فرصت‌های خرید باشد.

 

او افزود: «پایین‌های بازار قبلی در جولای 2021 و مارس 2020 به ترتیب با امتیازهای ترس 19 و طمع 10 مرتبط بودند.”

 

برای افراد ناآشنا، 0 نشان دهنده “ترس شدید” و 100 “طمع شدید” است.

بیت کوین

در همین حال، در هفته گذشته ارزهای محبوب دیگری برای ارزهای دیجیتال وجود داشت.

 

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی نوشت که این شرکت dogecoin را به عنوان پرداخت برای کالاهای انتخابی می‌پذیرد، مورد توجه بازار قرار گرفت.

 

ارز دیجیتال Solana یکی دیگر از آلتکوین‌های مورد توجه بود، به طوری که تحلیلگران بانک آمریکا می‌گویند بلاک چین سولانا می‌تواند سهم بازار را از اتریوم بگیرد.

 

بیشتر بدانید…
نکات امنیتی استفاده از کیف پول دیجیتال

گفتنی است، ماینرهای بیت‌کوین پس از سرکوب ماینینگ در چین و ناآرامی‌های اخیر در قزاقستان، یکی از مراکز اصلی استخراج بیت کوین در جهان، به مدار برگشت.

 

به گفته ارائه‌دهنده داده‌های بلاک‌چین، “گلس‌نود” میانگین «هش ریت» بیت‌کوین که معیاری برای سنجش قدرت شبکه محاسباتی بیت‌کوین است، روز پنج‌شنبه بیش از ۲۱۵ میلیون تراهش در ثانیه به بالاترین سطح خود رسید.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *