بیت کوین

سقوط آزاد بیت کوین در تنها 24 ساعت

بیت کوین

قیمت بیت کوین روز دوشنبه به دنبال انتشار داده‌های جدید از نرخ تورم در آمریکا به کمترین میزان خود طی ۱۸ ماه گذشته رسید.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، در ماه گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران بورس سهام و کریپتو هشدارهایی درخصوص وجود ریسک بازار فعلی دادند و با ریزش مجدد بیت کوین و اتریوم سودهای اندکی که در هفته‌ی پیش به‌ دست آمد، یک‌باره ناپدید شد.

 

براساس داده‌های سایت CoinMarketCap طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش کل بازار رمز ارز با ۷.۵ درصد کاهش به ۱.۰۳ تریلیون دلار رسیده است.

 

قیمت شناخته شده‌ترین رمزارز جهان با افت ۸.۹ درصدی به زیر ۲۵ هزار دلار سقوط کرد. معامله هر بیت کوین به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۳ دلار به این معنا است که ارزش این رمزارز به کمترین میزان از ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اوضاع اتریوم به نوعی بدتر بوده و در یک هفته ۲۸ درصد ریزش داشته است، این رفتار قیمتی باتوجه به اجرای موفقیت‌آمیز شبکه‌ی Ropsten در چهارشنبه‌ی گذشته دور از تصور بوده است.

 

بازار خرسی حاضر تنها منحصر به دو دارایی‌ فوق نبوده و قیمت تمام ۲۰ رمز ارز برتر طی هفت روز پیش با کاهش‌های ۲ رقمی مواجه شد. طی هفت روز گذشته قیمت توکن بایننس (BNB)، کاردانو، ریپل، سولانا، دوج‌کوین، پولکادات، اولانچ (AVAX) و پالیگان (MATIC) به ترتیب با ۲۲، ۲۴، ۱۸، ۳۱، ۲۸، ۲۸، ۳۵ و ۲۵ درصد کاهش همراه بوده است.

 

پس از اتمام بازار گاوی بزرگ سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ (۱۳۹۹ و ۱۴۰۰)، دارایی‌های دیجیتال شرایط متعادل و مطلوبی نداشته‌اند و با آغاز بازار زمستانی در هفته‌ی نخست ماه می (۱۱ اردیبهشت) اکثر رمز ارزهای اصلی هم‌راستا با سهام بورس سقوط کردند.

 

در چنین شرایطی شبکه‌ی ترا نیز فروپاشید که البته طبق مطالعه‌ی تحلیلی Chainalysis سقوط بیت‌کوین تحت تاثیر فروش چشمگیر سهام فناوری بوده است.

 

مطالب مرتبط…

آیا خواب زمستانی کریپتوکارنسی شروع شده است؟

آیا سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال خطرناک است؟

با سقوط بازار کریپتو شرکت رمزنگاری سلسیوس تمام نقل و انتقالات را متوقف کرد

 

علاوه بر بیت کوین ارزش دیگر رمزارزها نیز روز دوشنبه سیر نزولی داشت. شاخص یکصد توکن اصلی با افت ۹.۷ درصدی روبرو شد.

 

داده‌‌های وزارت کار آمریکا روز جمعه گذشته از تورم بی‌سابقه در این کشور طی ۴۰ گذشته حکایت داشت.

 

شاخص قیمت کالاهای مصرفی در ماه مه افزایش ۸.۶ درصدی را نشان داده است. این شاخص همچنین نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش یافته است.

 

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این داده‌ها بانک مرکزی ایالات متحده را به سوی پیگیری سیاست انقباضی شدیدتر سوق خواهد داد. امری که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را تیره کرده است.

 

 

بیت‌کوین از پائیز گذشته که قیمت آن به اوج خود رسید تاکنون ۶۲ درصد از ارزشش را از دست داده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *