اورزولا فن درلاین

اتحادیه اروپا گاز را در زمستان سهمیه بندی می‌کند

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بحران انرژی ناشی از کاهش بیشتر روسیه در عرضه گاز، مجبور شده است برنامه خود را برای سهمیه بندی گاز در زمستان امسال کاهش دهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، وزرای انرژی 27 کشور عضو، به جز مجارستان، از سهمیه بندی گاز که شامل کاهش داوطلبانه 15 درصدی مصرف گاز در زمستان است، حمایت کردند، هدفی که اگر کرملین دستور توقف کامل گاز اروپا را صادر کند، ممکن است اجباری شود.

 

پس از روزها مذاکرات پرتنش، وزیران اتحادیه اروپا با انصراف کشورهای جزیره ای و استثناهای احتمالی برای کشورهایی که کمتر به شبکه گاز اروپا متصل هستند موافقت کردند، که در صورت بروز یک بحران گازی تمام عیار تأثیر کلی را کمرنگ خواهد کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این قرارداد کمتر از 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که شرکت انرژی دولتی روسیه، گازپروم، از کاهش شدید عرضه گاز از طریق خط لوله حیاتی نورد استریم 1 از چهارشنبه خبر داد.

 

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که “هیچ دلیل فنی قابل توجیهی” برای کاهش عرضه گاز روسیه وجود ندارد.

 

او رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، را به تلاش برای باج خواهی از کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از اوکراین متهم کرده است.

 

مطالب مرتبط…

آلمان چقدر به واردات گاز از روسیه متکی است؟

یورو در آستانه برابری با دلار/ پوند به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید

 

اورزولا فن درلاین

روسیه عرضه گاز به ده‌ها کشور عضو اتحادیه اروپا را قطع یا کاهش داده است.

 

فون در لاین گفت: «اعلام گازپروم مبنی بر کاهش بیشتر گاز به اروپا از طریق نورد استریم 1، بدون هیچ دلیل فنی قابل توجیهی، ماهیت غیرقابل اعتماد روسیه به عنوان تامین کننده انرژی را بیشتر نشان می دهد. به لطف تصمیم امروز، ما اکنون آماده هستیم تا به عنوان یک اتحادیه به امنیت انرژی خود در مقیاس اروپایی بپردازیم.»

 

مقامات اتحادیه اروپا از این توافق به عنوان نقطه عطفی برای یک سیاست انرژی متحد استقبال کردند که یادآور جهش یکپارچه سازی در زمینه سلامت در طول همه گیری کرونا است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *