شرکت گازپروم

گازپروم روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد

شرکت گازپروم

رویترز گزارش داده است که شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، مسکو به لهستان و بلغارستان گفته بود که در ساعت 8 صبح امروز به دلیل امتناع آنها از پرداخت روبلی به غول انرژی روسیه گازپروم، عرضه گاز را متوقف خواهند کرد.

 

گفتنی است عرضه گاز به لهستان قبلاً برای مدت کوتاهی مختل شده بود.

 

گازپروم همچنین هشدار داد که در صورت مصرف غیرقانونی گاز، ترانزیت از طریق لهستان و بلغارستان قطع خواهد شد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفته است که روسیه «شروع به باج‌خواهی گازی اروپا» کرده است.

 

چهره های دولتی لهستان دیروز مشتاق بودند تا به مردم لهستان اطمینان دهند که در صورت قطع گاز شرکت گازپروم روسیه، این کشور می‌تواند با آن مقابله کند.

 

خبرگزاری لهستان دیشب به نقل از رئیس وزارت آب و هوای محیط زیست لهستان گفت: لهستان ذخایر گاز و منابع لازم برای تامین انرژی خود را دارد که این موضوع از امنیت ما محافظت می‌کند.

 

وی یادآور شد: ما سال ها است که عملاً از روسیه مستقل بوده ایم. انبارهای ما 76 درصد پر است. در خانه های لهستانی گاز وجود خواهد داشت.

 

پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان، به آینده نگاه کرد و گفت که طرح‌های خط لوله بالتیک در مسیر درست قرار دارد. او گفت:

خط لوله گاز بالتیک پایپ نیز تا چند ماه دیگر راه اندازی می‌شود.

 

“تصمیم برای ساخت آن توسط دولت گرفته شده و در سال‌های اخیر به طور مداوم اجرا شده است. این یکی دیگر از عناصر امنیت انرژی لهستان است.”

 

شرکت گازپروم روسیه، شرکت نفت‌وگاز روسی است، که تمرکز اصلی آن بر استخراج، تولید، انتقال و فروش گاز طبیعی معطوف می‌باشد. 50 درصد سهام شرکت گازپروم متعلق به دولت روسیه می‌باشد و مابقی آن نیز به دست الیگارش‌های روس است.

 

مطالب مرتبط…

الیگارش سابق روس: تحریم نفت و گاز روسیه ضربه سنگینی برای پوتین است

 

از سوی دیگر، دولت لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «یک شهروند فدراسیون روسیه و یک شهروند بلاروس را که در لهستان مشغول فعالیت‌های جاسوسی بودند» دستگیر کرده است و دادگاه «حکم بازداشت سه ماهه آنها را صادر کرده است».

 

در این بیانیه آمده است:

“مردانی که در 21 و 22 آوریل بازداشت شدند مظنون به فعالیت‌های جاسوسی برای سرویس‌های مخفی روسیه هستند. مطالب جمع آوری شده توسط سرویس ضد جاسوسی نظامی (SKW) نشان می‌دهد که یک روسی و یک بلاروسی به نمایندگی از اطلاعات روسیه علیه لهستان فعالیت‌هایی را با هدف شناسایی عملکرد نیروهای مسلح لهستان از جمله حضور ارتش در این کشور انجام داده‌اند.

 

در ماه‌های اخیر و بعد از حمله روسیه به اوکراین کشورهایی چون رومانی، بلغارستان، فنلاند، سوئد و لهستان این بیم را دارند که کشور بعدی برای اهداف شوم پوتین آنها باشند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *