تحصیل در نروژ

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های نروژ آسان‌تر می‌شود

تحصیل در نروژ

دولت نروژ می‌گوید که پناهندگان اکنون برای شروع تحصیلات عالی شرایط آسان‌تری خواهند داشت.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، اودموند لوکنسگارد هول، وزیر امور خارجه نروژ با بیان اینکه جنگ در اوکراین باعث شده بسیاری از مردم خانه های خود را ترک کنند، گفت: برخی از آنها که به نروژ آمده اند در سنی هستند که دوست دارند تحصیلات دانشگاهی را شروع کنند یا ادامه دهند.

 

اما همه این افراد الزامات تحصیلات دانشگاهی از جمله مدارک اقامتی و قانونی و کافی را ندارند. بنابراین شرایط پذیرش دانشجویان را به طور موقت از پاییز امسال تغییر می‌دهیم.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

بر اساس یکی از این تصمیمات پناهجویانی که مجوز اقامت موقت دارند نیز می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه تقاضا بدهند اما دانشگاه‌ها همچنان برای انتخاب دانشجویان استانداردهای کیفی خود را در نظر خواهند داشت.

 

به منظور فراهم کردن فرصت به پناهندگان برای تحصیل آموزش عالی، دولت نروژ ماه گذشته بودجه‌ای را به دانشگاه‌ها و کالج‌ها اختصاص داد از جمله هزینه ۱۰۰۰ پست جدید برای ۱۰۰۰ دانشجوی پناهنده از پائیز امسال.

 

اولا بورتن مو، وزیر تحقیقات و آموزش عالی، گفت که ما در اروپا اکنون با بزرگترین بحران پناهندگان  از زمان جنگ جهانی دوم رو به رو هستیم. به گفته او آموزش و کار کلیدهای ادغام هستند.

 

مطالب مرتبط…

معرفی 6 دانشگاه برتر کشور اسلواکی

معرفی 10 دانشگاه برتر کانادا/ تصاویر

 

وی همچنین اضافه کرد که تلاش می‌شود آیین نامه پذیرش برای پناهجویان تعدیل شود. این تغییرات به دانشگاه‌ها و کالج‌ها انعطاف پذیری بیشتری برای ارزیابی درخواست فردی برای پذیرش در سال تحصیلی آینده می‌دهد.

 

بر اساس گزارش‌های دولت نروژ بیش از ۶۰ هزار پناهجوی اوکراینی اکنون در این کشور به سر می‌برند.

 

شرایط تحصیل در نروژ

سیستم آموزشی رایگان و موقیعت های شغلی فراوان در این کشور باعث شده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت به نروژ داشته باشند.

 

هر چند که آب و هوای سرد و سخت گیری های سفارت نروژ در اعطای ویزا به ایرانیان عوامل بازدارنده ای برای مهاجرت به این کشور می باشد. در تصویر زیر می توانید شرایط عمومی کشور نروژ را مشاهده کنید.

 

با توجه به اینکه امکان تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها و در تمام مقاطع وجود دارد، در نتیجه این شرایط اعزام دانشجو به نروژ یک مزیت برای این کشور به حساب می آید.

 

دومین مزیت تحصیل در نروژ این است که با وجود اینکه هزینه ی تحصیل در نروژ در هر ترم بین 300 تا 600 کرون می باشد، با این وجود هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی رایگان می باشد. یعنی همه افراد خارجی می توانند از تحصیل رایگان در نروژ بهره مند شوند.

 

 

از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در نروژ در مقطع لیسانس این است که تحصیل به هر دو زبان نروژی و انگلیسی می باشد.

 

برای تحصیل در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی الزامی است که فرد مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 5 آکادمیک یا مدرک زبان انگلیسی تافل 500 داشته باشد؛ البته مدرک زبان انگلیسی تافل 60 به صورت اینترنتی نیز مورد قبول می باشد، که هر دانشگاه با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی ممکن است هر کدام را مورد قبول داشته باشد.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

برترین دانشگاه های جهان

برترین دانشگاه های جهان در سال 2024

رتبه بندی جهانی دانشگاهی کیواس QS برای سال 2024 لیست برترین دانشگاه های جهان در این سال را منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *