کرونا و میل جنسی

آیا کرونا می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی شود؟

کرونا و میل جنسی

برای یک بیماری تنفسی، کرونا علائم عجیبی ایجاد می‌کند، این علائم حواس بویایی و چشایی را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش ره اورد نیوز به نقل از نیویورک تایمز، اکنون دانشمندان در حال بررسی یک ارتباط احتمالی با یک پیامد کاملاً غیرمنتظره کرونا هستند؛ اختلال نعوظ.

 

ارتباطی که در صدها مقاله توسط دانشمندان در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین در مصر، ترکیه، ایران و تایلند گزارش شده است.

 

جدیداً مقاله‌ای توسط دکتر Ranjith Ramasamy، مدیر اورولوژی تولید مثل در موسسه اورولوژی Desai Sethi دانشگاه میامی، و همکارانش نشان داد که خطر اختلال نعوظ پس از یک مبارزه با کرونا 20 درصد افزایش می یابد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

او گفت، اما با گذشت زمان، او و سایر پزشکان شروع به دیدن یک الگو کردند. دکتر راماسامی که چندین مقاله در این زمینه نوشته است، گفت: «شش ماه پس از عفونت اولیه، بیماران به طور کلی بهتر شده بودند، اما همچنان از این مشکلات، از جمله اختلال نعوظ و تعداد کم اسپرم، شکایت داشتند.

 

در ابتدای همه گیری، دکتر امانوئل جانینی، استاد غدد درون ریز و جنسیت شناسی پزشکی در دانشگاه رم تور ورگاتا، ارتباط قوی بین اختلال نعوظ و کرونا را گزارش کرد.

 

هنگامی که او مردانی را که به کرونا مبتلا شده بودند با افرادی که مبتلا نشده بودند مقایسه کرد، دریافت که احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی در افرادی که مبتلا شده بودند تقریباً شش برابر بیشتر از افرادی بود که از ابتلا به ویروس کرونا اجتناب کرده بودند.

 

تحقیقات از اسکن‌های تصویربرداری و بیوپسی نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند بافتی را در دستگاه تناسلی مردانه آلوده کند، جایی که ممکن است مدت‌ها پس از عفونت اولیه باقی بماند.

 

مطالب مرتبط…

فایزر می‌گوید قرص خوراکی کرونا برای جلوگیری از عفونت اعضای خانواده بی‌تاثیر بوده است

رینوپلاستی، روشی جدید که برجستگی‌های بینی را بدون جراحی صاف می‌کند

بزرگسالان مبتلا به آسم در معرض خطر بیشتری برای چاقی هستند

 

دانشمندان می گویند هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم که ارتباط با اختلال نعوظ علت و معلولی است، زیرا بسیاری از عوامل – روانی و همچنین فیزیولوژیکی – در ایجاد و حفظ نعوظ نقش دارند.

 

ویروس کرونا منجر به انزوای اجتماعی و افزایش اضطراب و افسردگی شده است که همه اینها ممکن است نقش داشته باشند.

 

برخی از محققان حدس می زنند که اختلال نعوظ ممکن است با از دست دادن کاملاً مستند توانایی چشایی و بویایی که بیماران کووید تجربه می کنند مرتبط باشد، زیرا این حواس نقش مهمی در برانگیختگی جنسی دارند.

 

دکتر جانینی گفت که اختلال نعوظ ممکن است راه را برای تشخیص بهتر کرونای طولانی مدت یا حتی بدتر شدن سلامت روان نشان دهد.

 

دکتر جنینی گفت: «اگر بیمار دارید که از کووید جان سالم به در برده است و می‌خواهید بدانید که آیا او مدت زیادی به کرونا مبتلا شده است یا نه، فقط از او بپرسید که در رختخواب چگونه است. “اگر او یک زندگی جنسی عادی داشته باشد، احتمال ابتلای طولانی مدت به کرونا بسیار کم است.”

 

مردانی که به مدت چندین ماه نعوظ طبیعی ندارند ممکن است دچار بافت اسکار و فیبروز شوند که درمان اختلال نعوظ را سخت‌تر می‌کند و حتی ممکن است به کوتاه شدن آلت تناسلی منجر شود.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *