فواید موز برای بدن

اگر روزی 2 موز بخورید، چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

فواید موز برای بدن

موز به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان، هم خوشمزه و هم مغذی است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، یک موز در روز می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌های رایج مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و کم خونی محافظت کند.

 

اما اگر روزی 2 موز بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ ببینیم که خوردن دو موز در روز چه معجزاتی می‌توانند برای سلامتی شما انجام دهند.

 

تبدیل شدن به انرژی فوری

موز سرشار از قندهای ساده است که می‌تواند انرژی فوری تولید کند و به شما کمک کند تمرینات سنگین را پشت سر بگذارید.

 

سطوح بالای پتاسیم همچنین از شما در برابر گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن محافظت می‌کند.

 

مناسب برای کاهش وزن

موز نیز یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن است.

 

خوردن آنها بین وعده‌های غذایی می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید، بنابراین با خوردن موز میل ناسالم خود را برای میان وعده کنترل کنید.

 

فواید موز برای بدن

 

پایان استرس

اسید آمینه تریپتوفان موجود در موز باعث افزایش تشکیل هورمون سروتونین در بدن شما می‌شود که می‌تواند به خلاص شدن از شر استرس و تثبیت خلق و خوی شما کمک کند.

 

بهبود خواب

علاوه بر این، موز همچنین حاوی منیزیم است که یک ماده معدنی برای بهبود کیفیت خواب شما است.

 

سلامتی روده

بدون تحریک دستگاه گوارش، موز می‌تواند به راحتی هضم شود و برای سلامت روده شما مفید باشد.

 

نشاسته آنها رشد باکتری‌های سالم را تحریک می‌کند که برای جلوگیری از یبوست عالی است.

 

کاهش سطح کلسترول

اگر اخیراً فست فود مصرف کرده‌اید یا احتمالاً چربی ترانس مصرف کرده‌اید که سطح کلسترول LDL شما را افزایش داده، سعی کنید 2 موز بخورید تا سطح کلسترول خود را به طور طبیعی کاهش دهید؛ فیبر محلول درون بسته بندی شده می تواند با کلسترول متصل شده و آن را از بدن شما خارج کند.

 

تنظیم ضربان قلب

پتاسیم ماده معدنی اصلی است که ضربان قلب شما را تثبیت می‌کند. خوشبختانه، موز مملو از این عنصر است و 2 عدد موز می‌تواند حدود 900 میلی‌گرم پتاسیم، یعنی 1/4 از میزان توصیه‌شده روزانه دریافت کند.

 

تنظیم فشار خون

موز با سدیم کم و پتاسیم بالا، نقش مهمی در حفظ تعادل مایعات و الکترولیت‌ها در بدن شما دارد که به کنترل فشار خون شما کمک می‌کند.

 

خطر ابتلا به سرطان

موز همچنین با ارائه آنتی اکسیدان‌های فراوان به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند و از ایجاد آسیب سلولی در بدن شما جلوگیری می‌کند.

 

جانشینی مناسب برای هویج

علاوه بر کاهش خطر سرطان، آنتی اکسیدان‌های موجود در موز مانند ویتامین A، C، E نیز می‌تواند سلامت چشم شما را بهبود بخشد.

 

اگر می خواهید با خوردن غذاهای طبیعی بینایی خود را بهبود ببخشید، زمانی که دیگر تمایلی به خوردن هویج ندارید، موز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

پیشگیری از زخم معده

موز با تحریک رشد مخاط برای محافظت از دیواره‌های داخلی دستگاه گوارش به بهبود یا حتی پیشگیری از زخم معده کمک می‌کند. علاوه بر این، آنها همچنین منبع خوبی از خواص ضد باکتریایی هستند که به تسکین التهاب در معده شما کمک خواهند کرد.

 

فواید موز برای بدن

جلوگیری از دیابت نوع 2

با افزایش حساسیت بدن به انسولین، موز به شما کمک می‌کند تا گلوکز را راحت‌تر جذب کنید، بنابراین از دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند. فیبر غنی در موز همچنین روند هضم را کند می‌کند که از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

 

پیشگیری از کم‌خونی در کودکان

کم خونی یک بیماری شایع در بین زنان و کودکان خردسال است. این به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز سالم ایجاد می‌شود و معمولاً منجر به خستگی و تنگی نفس می‌گردد. خوشبختانه، موز سرشار از آهن است که تولید گلبول‌های قرمز خون را تشدید می‌کند.

 

درمان ناراحتی معده

اگر از ناراحتی معده رنج می‌برید، سعی کنید قبل از خواب مقداری موز بخورید. آنها با جبران مجدد سطوح پتاسیم در کاهش علائم درد معده موثر هستند.

 

تسکین درد دوران قاعدگی

برای همه خانم‌ها: دفعه بعد که از دردهای قاعدگی رنج بردید، قبل از مصرف قرص، موز بخورید. دو عدد موز دوز سالم ویتامین B6 و پتاسیم را فراهم می‌کند که می‌تواند به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند.

 

در حالی که موز فواید متعددی دارد، خوردن بیش از حد آن ممکن است منجر به افزایش وزن، کنترل ضعیف قند خون و گرفتگی عضلات شود. دو عدد موز به عنوان یک مصرف متوسط برای یک فرد سالم در نظر گرفته می‌شود. سعی کنید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به نتایج سلامتی بهتری برسید!

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *