قورباغه آفریقایی

دانشمندان پای از دست رفته قورباغه را دوباره پرورش می‌دهند

قورباغه آفریقایی

دانشمندان پای یک قورباغه را با استفاده از یک داروی کوکتل و کلاهک سیلیکونی روی دوباره رشد داده‌اند که در نتیجه باعث رشد اندام جدیدی شده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، محققان می‌گویند، رشد مجدد موفقیت‌آمیز اعضای از دست رفته در قورباغه‌ها می‌تواند راه کمک به افراد قطع عضو را نشان دهد.

 

برخی از موجودات – از جمله سمندرها، ستاره های دریایی، خرچنگ ها و مارمولک ها – می‌توانند حداقل برخی از اندام‌های از دست رفته را به طور کامل بازسازی کنند.

 

با این حال، تیمی از دانشمندان، پاهای از دست رفته قورباغه پنجه‌دار آفریقایی را دوباره احیا کردند.

 

بر اساس این مطالعه، استفاده کوتاه از چیزی که محققان BioDome می‌نامند، یک دوره 18 ماهه رشد مجدد را آغاز کرد که یک پای تقریباً از دست رفته قورباغه را ترمیم کرد.

 

نیروشا موروگان، یکی از نویسندگان این مطالعه، یکی از همکاران تحقیقاتی در مرکز اکتشاف آلن دانشگاه تافتس در بوستون، گفت: دیدن این که داروهایی که انتخاب کردیم به ایجاد یک اندام تقریباً کامل کمک کردند، هیجان انگیز است.

 

وی ادامه داد: «این واقعیت که برای شروع یک فرآیند بازسازی چند ماهه فقط نیاز به قرار گرفتن در معرض داروها بود، نشان می‌دهد که قورباغه‌ها و شاید دیگر حیوانات ممکن است قابلیت‌های احیاکننده خفته‌ای داشته باشند که می‌توان آنها را فعال کرد.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *