واکسن کرونا

آیا واکسن کرونا به زنان باردار آسیب می‌رساند؟

واکسن کرونا

از آنجایی که نوع بسیار مسری کرونا یعنی اومیکرون همچنان به افزایش عفونت‌ها در سراسر جهان ادامه می‌دهد، پزشکان دوباره زنگ خطر را در مورد اهمیت واکسینه شدن زنان باردار به صدا در آورده‌اند.

 

به گزارش ره آورد نیوز، نرخ نگران‌کننده واکسیناسیون پایین در بارداری، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده را بر آن داشت تا یک توصیه بهداشتی فوری در ماه سپتامبر صادر کنند و از همه زنان باردار بخواهند در برابر کرونا واکسینه شوند.

 

CDC یا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، همچنین توصیه می‌کند کسانی که باردار هستند، شیر می‌دهند، در حال حاضر برای باردار شدن تلاش می‌کنند یا ممکن است در آینده باردار شوند، واکسن کرونای تقویت کننده دریافت کنند.

این مرکز اعلام کرد: اگرچه میزان واکسیناسیون در زنان باردار در ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش یافته است، اما آنها همچنان از جمعیت عمومی عقب هستند.

 

طبق آخرین داده های CDC، تنها حدود 41 درصد از افراد باردار به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

واکسن کرونا
شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد ابتلا به کرونا در دوران بارداری خطر مرگ جنین را افزایش می‌دهد.
شایع‌ترین نگرانی‌هایی که باعث کاهش نرخ واکسن در زنان باردار می‌شود، ترس از این است که واکسن کرونا می‌تواند حاملگی را مختل کند یا به جنین آسیب برساند.
اما یک مطالعه جدید نشان داده است که زنان آمریکایی که در دوران بارداری واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، خطر بیشتری برای زایمان زودرس نوزادان خود ندارند.
محققان همچنین دریافتند که واکسیناسیون خطر به دنیا آمدن نوزادی با وزن کمتر از حد معمول در تعداد هفته‌های بارداری را افزایش نمی‌دهد.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *