مصرف ویتامین b6

مصرف ویتامین B6 به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کند

مصرف ویتامین b6

تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف قرص های ویتامین B6 با دوز بالا به کاهش احساس اضطراب و افسردگی کمک می کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیوزویک، بزرگسالانی که دوز 50 ویتامین B6 مصرف می‌کنند، پس از یک ماه کمتر احساس اضطراب و افسردگی می‌کنند.

 

ویتامین B6 به بدن کمک می کند تا پروتئین و کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کند و همچنین نقش مهمی در سیستم عصبی دارد.

 

ره آوردنیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

همچنین B6 شناخته شده است که تولید GABA (اسید گاما آمینو بوتیریک) در بدن را افزایش می دهد، یک ماده شیمیایی که تکانه های بین سلول های عصبی در مغز را مسدود می کند.

 

ویتامین B6 به طور طبیعی در انواع غذاها از ماهی سالمون و ماهی تن گرفته تا نخود و موز یافت می شود.

 

دکتر دیوید فیلد از دانشگاه ریدینگ در انگلستان و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: عملکرد مغز متکی بر تعادل ظریف بین نورون‌های تحریک‌کننده‌ای است که اطلاعات را به اطراف منتقل می‌کنند و نورون‌های بازدارنده که از فعالیت‌های فراری جلوگیری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: «نظریه‌های اخیر اختلالات خلقی و برخی دیگر از بیماری‌های عصبی-روان‌پزشکی را با اختلال در این تعادل، اغلب در جهت افزایش سطح فعالیت مغز مرتبط می‌دانند.»

 

ویتامین B6 به بدن کمک می‌کند پیام‌رسان شیمیایی خاصی تولید کند که تکانه‌های مغز را مهار می‌کند و مطالعه ما این اثر آرام‌بخش را با کاهش اضطراب در میان شرکت‌کنندگان مرتبط می‌داند.

 

بیش از 300 شرکت‌کننده به‌طور تصادفی یک دارونما یا مکمل‌های ویتامین B6 یا B12 با 50 برابر مقدار توصیه شده (حدود 70 میلی‌گرم) دریافت کردند و یک قرص در روز همراه با غذا مصرف کردند.

 

مطالب مرتبط…

آنوریسم مغزی چیست؟ علل، علائم و درمان

آیا سندروم فرزند میانی حقیقت دارد؟

درباره سویه جدید کرونا موسوم به سنتاروس چه می‌دانیم؟

 

آزمایش‌های بصری در پایان کارآزمایی سطوح افزایش یافته GABA را در شرکت‌کنندگانی که ویتامین B6 مصرف کرده بودند تأیید کرد و این فرضیه را تأیید کرد که مکمل‌ها اضطراب را کاهش می‌دهند.

 

تغییرات ظریف اما بی ضرر در عملکرد بصری، مطابق با سطوح کنترل شده فعالیت مغز، شناسایی شد.

 

سرویس بهداشت ملی در بریتانیا توصیه می کند که مردم دوز بیش از حد بالا – بیش از 200 میلی گرم در روز – را مصرف نکنند، زیرا می تواند منجر به از دست دادن احساس در بازوها و پاها شود.

 

فیلد گفت: “بسیاری از غذاها، از جمله ماهی تن، نخود و بسیاری از میوه ها و سبزیجات، حاوی ویتامین B6 هستند. با این حال، دوزهای بالای استفاده شده در این آزمایش نشان می دهد که مکمل ها برای تأثیر مثبت بر خلق و خوی ضروری هستند.”

 

مهم است که اذعان کنیم که این تحقیق در مراحل اولیه است و تأثیر ویتامین B6 بر اضطراب در مطالعه ما در مقایسه با آنچه که از دارو انتظار دارید بسیار کم بود.

 

برای اینکه این یک انتخاب واقع بینانه باشد، تحقیقات بیشتری برای شناسایی سایر مداخلات مبتنی بر تغذیه که به نفع سلامت روان هستند، مورد نیاز است و اجازه می دهد تا مداخلات غذایی مختلف در آینده با هم ترکیب شوند تا نتایج بیشتری ارائه کنند.

یکی از گزینه‌های بالقوه ترکیب مکمل‌های ویتامین B6 با درمان‌های گفتاری مانند درمان شناختی رفتاری برای تقویت اثر آنها خواهد بود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *