روبرت لواندوفسکی و لاپورتا

تنها تیمی در جهان که بدون پول می‌تواند هر بازیکنی را بخرد

روبرت لواندوفسکی و لاپورتا

بارسلونا در تلاش برای بازگرداندن سلطه خود بر فوتبال جهان، قراردادی برای حق پخش تلویزیونی امضا کرد که می تواند مشکلات اقتصادی این باشگاه را تا حد امکان کاهش دهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، در ازای نیم میلیارد یورو گزارش شده، طرف کاتالونیایی به شرکت سرمایه گذاری خیابان ششم آمریکا 25 درصد از حق پخش تلویزیونی سال آینده را تخفیف داد.

 

در مقابل، شرکت سرمایه گذاری خیابان ششم آمریکا تزریق فوری پول نقد بابت انتقال روبرت لواندوفکسی، مهاجم لهستانی را به مبلغ 60 میلیون یورو تضمین کرده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در بیانیه ای، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه کهنه کار، آمده است، معامله با خیابان ششم را که در چند هفته گذشته مورد مذاکره قرار گرفت، به عنوان “افزایش معنادار قدرت سرمایه” ستایش کرد و افزود که مدیریت مشتاقانه منتظر مشارکت بلندمدت خود با شرکت سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا است.

 

از سوی دیگر، باشگاه بارسلونا برای همگام شدن با تجاری سازی سریع این ورزش در انگلیس تلاش می کند، جایی که الیگارش های روسی، سرمایه گذاران آمریکایی و شیوخ اماراتی میلیاردها دلار به باشگاه های خود سرمایه گذاری کرده اند تا بهترین بازیکنان را به خدمت بگیرند.

 

باشگاه بارسلونا به توانایی خود در ارائه بهترین بازی ها در فوتبال جهان، با تکیه بر استعدادهایی که عمدتاً از طریق رده‌بندی پرورش یافته‌اند و بازی در سبک فوتبال هجومی که توسط یوهان کرایف، اسطوره باشگاه ارائه شد، می‌بالد.

 

با این حال، بارسلونا، یکی از معدود باشگاه‌های فوتبال جهان است که به طور کامل در اختیار اعضایش است و نه میلیاردرها. این تیم پس از صعود به قله فوتبال باشگاهی در جهان، سال‌هاست که در حال افول است.

 

این تیم از زمان قهرمانی 19–2018 دیگر موفق نشده لالیگا اسپانیا را فتح کند.

 

بدتر از آن، بارسلونا پس از ناکامی در صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از 17 فصل وضعیت خود را بدتر از قبل دید.

 

بارسا که حدود 1.3 میلیارد یورو بدهی دارد، بدون کمک شرکت خیابان ششم ایالات متحده آمریکا به دلیل محدودیت‌های سقف هزینه تحت قوانین فیرپلی مالی، نمی‌توانست آخرین خریدهای خود را انجام دهد.

 

نشریه معتبر فوتبال آلمان، کیکر، این قرارداد را که از قبل توسط اعضای باشگاه در ماه گذشته تایید شده بود، به عنوان “فروش آینده بارسلونا” محکوم کرد.

 

ESPN نوشت که بارسا “اساساً وام مسکن هنگفتی برای آینده خود گرفته است تا جایی که هیچ تیم دیگری در گذشته انجام نداده است.”

 

مطالب مرتبط…

روبرت لواندوفسکی به بارسلونا پیوست

شکیرا تهدید کرد «مسائل خصوصی» پیکه را افشا می‌کند

 

حق پخش تلویزیون در کنار حمایت های مالی شرکت ها، حق عضویت، فروش بلیت و تجارت، سودآورترین منبع درآمد یک باشگاه است.

 

طبق آخرین آمار، بارسا نزدیک به 166 میلیون یورو، بیشتر از هر باشگاه دیگری در لالیگا اسپانیا، از این منابع کسب درآمد کرده است.

تیم فوتبال بارسلونا

بارسلونا بیشتر از یک باشگاه

یولیان ناگلزمن، سرمربی بایرن که با از دست دادن لواندوفسکی بهترین بازیکن اروپا، عصبی است، بارسلونا را “تنها باشگاهی در جهان که پول ندارد اما می تواند هر بازیکنی را بخرد” خواند.

 

همانطور که شعار آن به معنای واقعی کلمه می گوید، بارسلونا “بیش از یک باشگاه” است.

 

این یک نهاد فرهنگی است که در سطح بین‌المللی شاید برجسته‌ترین نماد هویت قومی منطقه خودمختار باشد و در نتیجه – چه بخواهد و چه نخواهد – پرچمدار جنبش مستمر برای تعیین سرنوشت حتی پس از سرکوب خونین اسپانیا در سال 2017 باقی می‌ماند.

 

با این حال، فشارهای مالی ناشی از دو سال همه‌گیری کرونا، اقتصاد این ورزش را تغییر داده است.

ده ها تن از شناخته شده ترین تیم ها از اسپانیا، ایتالیا و انگلیس، از جمله بارسلونا، با اعلام ایجاد یک سوپر لیگ جدید اروپا در تلاش برای پر کردن خزانه خالی خود، با خشم اتحادیه اروپا مواجه شدند.

 

لاپورتا، رئیس بارسا، با چند گزینه برای جمع آوری پول نقد، مجبور شد به مسی اجازه دهد فصل گذشته به رقیب متمول خود، پاریس سنت ژرمن برود.

 

اخیراً بارسا در ماه آوریل تصمیم سرنوشت‌سازی گرفت تا از محبوبیت جهانی خود با گشودن عضویت برای هر کسی در سراسر جهان درآمد کسب کند.

 

قبلاً موانع بسیار بالایی وجود داشت تا اطمینان حاصل شود که اعضایی که در رهبری باشگاه رای می‌دهند در کاتالونیا زندگی می‌کردند و ارتباط طولانی‌مدتی با باشگاه داشتند – در بهترین حالت از طریق خانواده از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد.

 

معامله خیابان ششم ممکن است برای بارسا زمان بخرد تا به نخبگان اروپا بازگردد، اما ممکن است به قیمت موفقیت های آینده تمام شود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

اولین دوره المپیک مدرن

همه چیز درباره‌ی اولین دوره المپیک مدرن

اولین دوره المپیک که پس از 1500 سال برگزار شد، به دلایل زیادی خاطره انگیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *