ملانوم

آزمایش خون ممکن است ملانوما را به طور دقیق تشخیص دهد

ملانوم

آزمایش خون افراد برای وجود سلول‌های ملانوما در گردش ممکن است به شناسایی سرطان پوست کمک کند، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد از نمونه‌برداری تهاجمی خودداری کنند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، به گفته محققان، این آزمایش از فناوری به نام OncoBean اختصاصی ملانوما استفاده می‌کند و از آنتی بادی‌ها یا پروتئین‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری‌های مرتبط با سرطان پوست استفاده می‌کند.

 

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که این دستگاه قادر به شناسایی سطوح “قابل توجه” سلول های تومور در حال گردش در نمونه های خون جمع آوری شده از 45 شرکت کننده در مطالعه مبتلا به ملانوما بود.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

به گفته محققان، 9 شرکت کننده که این بیماری را نداشتند، سطح سلول های سرطانی قابل تشخیصی نداشتند.

 

این مطالعه نشان می دهد که شکل مرگبار سرطان پوست در برخی بیماران بیش از حد تشخیص داده شده است.

 

Sunitha Nagrath یکی از نویسندگان این مطالعه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “سلول های تومور در گردش این پتانسیل را دارند که مقاومت درمانی را مشخص کنند.”

 

Nagrath، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه میشیگان در Ann Arbor گفت: “[آنها] می توانند نشانگر زیستی ارزشمندی برای نظارت غیرتهاجمی برای پیشرفت بیماری باشند.”

 

ملانوم یا ملانوما چیست؟

به گفته انجمن سرطان آمریکا، ملانوم یا ملانوما بدخیم نوعی سرطان پوست است که از سلول های تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت ها ایجاد می شود.

 

به گفته جامعه، اگرچه کمتر از سایر انواع سرطان های پوست شایع است، اما ملانوما می تواند تهدید کننده زندگی باشد و ممکن است در پوست، دهان، روده یا چشم ایجاد شود.

 

تشخیص زودهنگام سرطان کلید درمان موفقیت آمیز است، اما بسیاری از مردم تا زمانی که پیشرفت نکرده است از ابتلا به آن آگاه نیستند.

 

این بیماری معمولاً با استفاده از نمونه برداری از پوست یا بیوپسی پوست، روشی که در آن نمونه کوچکی از پوست برای آزمایش برداشته می‌شود، تشخیص داده می‌شود.

 

به گفته آکادمی پوست آمریکا، این روش شامل بریدن نمونه پوست است و می تواند دردناک باشد.

 

مطالب مرتبط…

می خواهید بیشتر زندگی کنید؟ پیاده‌روی کنید

مدیریت قند خون نوزاد برای سلامت مغز مهم است

 

بر اساس مطالعات قبلی، رویکردهای فعلی ممکن است همیشه کسانی را که به درمان تهاجمی برای این بیماری نیاز دارند، شناسایی نکنند.

 

به گفته محققان، بر اساس یافته های این مطالعه، OncoBean مخصوص ملانوما را می توان به جای بیوپسی برای تشخیص ملانوما یا ارزیابی اینکه آیا تمام سلول های سرطانی با موفقیت بعد از جراحی سرطان پوست برداشته شده اند، استفاده کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *