بیماری زوال عقل

ترکیب بیماری دیابت و بیماری قلبی خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد

بیماری زوال عقل

بر اساس تحقیقاتی که در سوئد انجام شده نشان می‌دهد، ترکیب بیماری دیابت و بیماری قلبی خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، اگر فردی حداقل به دو مورد از این سه بیماری مبتلا باشد؛ دیابت نوع 2، سکته مغزی یا بیماری قلبی، خطر زوال عقل را دو برابر می‌کند.

 

در این مطالعه آمده است: «موارد چندگانه قلبی متابولیک زوال شناختی را تسریع می‌کند و خطر ابتلا به اختلال شناختی و تبدیل آن به زوال‌عقل را افزایش می‌دهد».

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

نویسندگان این مطالعه گفته‌اند که یافته های آنها دیابت نوع 2، سکته مغزی و بیماری قلبی را به عنوان “هدف های ایده آل برای اقدامات پیشگیرانه برای کند کردن زوال شناختی و به تعویق انداختن توسعه اختلالات شناختی و زوال‌عقل” برجسته می‌کند.

 

به گفته دانشکده پزشکی سوئد، مؤسسه کارولینسکا، زوال‌عقل به آرامی در طول چندین دهه توسعه می یابد.

 

ابتدا به صورت زوال تدریجی شناختی ظاهر می شود که فقط در تست های شناختی خود را نشان می دهد؛ این امر منجر به اختلال در حافظه می شود که فرد متوجه آن می شود و در نهایت به زوال عقل کامل تبدیل می شود.

 

Abigail Dove، دانشجوی دکترا در مؤسسه Karolinska می گوید: «مطالعات کمی بررسی کرده اند که چگونه خطر زوال عقل با داشتن بیش از یکی از این بیماری ها به طور همزمان تحت تأثیر قرار می گیرد، بنابراین این چیزی است که ما می خواستیم در مطالعه خود بررسی کنیم.»

 

مطالب مرتبط…

نوردرمانی روشی جدید برای از بین بردن سلول‌های سرطانی

کبد شما چند سال سن دارد؟

 

یافته های تحقیق بر اساس داده های استخراج شده از مطالعه ملی سوئد در مورد پیری و مراقبت بر روی 2500 فرد سالم و بدون زوال عقل بالای 60 سال در استکهلم است.

 

داو گفت این مطالعه نشان می دهد که اگر فردی فقط یکی از سه بیماری متابولیک قلبی را داشته باشد، با خطر قابل توجهی از زوال عقل روبه رو خواهد بود.

 

ترکیب دو مورد از این سه مورد خطر زوال عقل را افزایش می دهد. او گفت، بنابراین این بدان معناست که می توان با جلوگیری از ابتلا به بیماری دوم از زوال عقل جلوگیری کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *