معاینه چشم

با معاینه چشم، خطر حمله قلبی را پیش‌بینی کنید

معاینه چشم

محققان دریافتند که الگوهای رگ‌های خونی در شبکیه می‌تواند به شناسایی افرادی که احتمال دارد مشکلات قلبی را تجربه کنند کمک کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، طبق یک مطالعه جدید، با یک معاینه چشم ممکن است بتوان خطر حمله قلبی را در صورت ترکیب با اطلاعات دیگر پیش بینی کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

محققان دریافتند که ترکیب اطلاعات در مورد الگوی رگ های خونی در شبکیه چشم با عوامل بالینی سنتی، آنها را قادر می‌سازد تا خطر حمله شرکت کنندگان در این پژوهش را بهتر شناسایی کنند.

 

در چکیده‌ای که قرار است در کنفرانس سالانه انجمن اروپایی ژنتیک انسانی در وین امروز دوشنبه ارائه شود، آنها نحوه استفاده از داده‌های UK Biobank را که شامل 500 هزار پرونده پزشکی و شیوه زندگی افراد است، برای محاسبه اندازه‌گیری به نام بعد فراکتال توضیح می‌دهند.

 

مطالب مرتبط…

مزایای خوابیدن کنار همسر و تاثیر آن بر کاهش استرس

درمان سرطان راست روده با روشی نوین

 

سپس آن‌ها آن را در مدلی با عواملی مانند سن، جنس، فشار خون سیستولیک، شاخص توده بدن و وضعیت سیگار کشیدن ترکیب کرده و افرادی را در پایگاه‌داده که پس از عکس‌برداری از شبکیه‌شان دچار حمله قلبی شده اند را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

 

محققان این پژوهش گفتند که تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که یک مبنای ژنتیکی مشترک بین بعد فراکتال و انفارکتوس میوکارد وجود دارد.

 

میانگین سنی برای حمله قلبی 60 سال است و محققان دریافتند که مدل آنها بیش از 5 سال قبل از وقوع حمله قلبی را پیش‌بینی خواهد کرد.

 

محققان امیدوارند که در آینده، یک معاینه ساده شبکیه بتواند اطلاعات کافی برای شناسایی افراد در معرض خطر حمله قلبی ارائه دهد.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *