خطر مصرف نوشابه

عوارض وحشتناک نوشابه‌های شیرین برای زنان

خطر مصرف نوشابه

مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که نوشابه های شیرین مصرف می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان کبد هستند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشابه ها و سایر نوشیدنی های شیرین شده با قند ممکن است احتمال ابتلای زنان به سرطان کبد را افزایش دهد.

 

براساس مطالعه انجام شده بر روی بیش از 90 هزار زن یائسه، نشان داد کسانی که حداقل یک نوشیدنی شیرین شده با شکر در روز می‌نوشند در مقایسه با کسانی که کمتر از سه نوشیدنی در ماه می نوشند، 78 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد قرار دارند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دکتر Xuehong Zhang، استادیار گروه تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و نویسنده ارشد این مقاله گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر یک عامل خطر بالقوه قابل تغییر برای سرطان کبد هستند.

 

او گفت: “اگر یافته های ما تایید شود، کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر ممکن است به عنوان یک استراتژی بهداشت عمومی برای کاهش بار سرطان کبد باشد.”

 

حتی با وجود اینکه مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر در ایالات متحده بین سال های 2003 تا 2018 به طور پیوسته کاهش یافته است، مصرف کلی همچنان بالاست.

 

ژانگ خاطرنشان کرد: شصت و پنج درصد از بزرگسالان سفیدپوست گزارش کردند که در سال 2017-2018 حداقل برخی از نوشیدنی های شیرین را در هر روز مصرف می کردند.

 

البته محققان تاکید کرده‌اند که این مطالعه نمی تواند ثابت کند نوشیدنی های شیرین باعث سرطان کبد می شوند، بلکه فقط به نظر می‌رسد که بین این دو رابطه وجود دارد.

 

مطالب مرتبط…

داروی جدید برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی

با معاینه چشم، خطر حمله قلبی را پیش‌بینی کنید

مزایای خوابیدن کنار همسر و تاثیر آن بر کاهش استرس

 

عوارض مصرف نوشابه

این یافته‌ها قرار است روز سه‌شنبه در نشست آنلاین انجمن تغذیه آمریکا ارائه شود. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود، مقدماتی در نظر گرفته می شود.

 

برای این مطالعه، تیم ژانگ داده‌هایی را در مورد 90 هزار زن یائسه بین 50 تا 79 سال جمع‌آوری کرد که در یک مطالعه مهم به نام «ابتکار سلامت زنان» شرکت کردند.

 

شرکت کنندگان پرسشنامه ها را در اواسط دهه 1990 تکمیل کردند و به طور متوسط ​​به مدت 18 سال پیگیری شدند – به این معنی که نیمی از آنها بیشتر و نیمی برای مدت زمان کمتری دنبال شدند.

 

در مجموع، 205 زن در طول پیگیری به سرطان کبد مبتلا شدند.

 

این مطالعه نشان داد که حدود 7 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که روزانه یک یا چند وعده 12 اونسی نوشیدنی شیرین شده با شکر می نوشند. و کسانی که این کار را انجام دادند 78 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد بودند.

 

این مطالعه نشان داد زنانی که حداقل یک نوشابه در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با زنانی که هرگز این نوشیدنی‌ها را مصرف نمی‌کردند یا کمتر از سه نوشابه در ماه می‌نوشیدند، 73 درصد بیشتر در معرض خطر بودند.

 

محققان خاطرنشان کردند که نوشیدنی های شیرین شده با قند ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 شود که هر دو از عوامل خطر سرطان کبد هستند.

 

این نوشیدنی ها همچنین به اختلال در پاسخ به انسولین و تجمع چربی در کبد کمک می کنند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *