آبله میمون

موارد ابتلا به آبله میمون رو به افزایش است

آبله میمون

با گسترش شیوع آبله میمون در اروپا یک مرد ۳۵ ساله در وین، پایتخت اتریش شنبه شب با علائم معمول این بیماری راهی بیمارستان شد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، تعداد کشورهای اروپایی که موارد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده‌اند رو به افزایش است و نشانه‌ها حاکی از آن است که مقامات بهداشت و درمان در این کشورها با این بیماری با جدیت بیشتری برخورد می‌کنند، مخصوصا با تجربه همه‌گیری کرونا که همچنان نمی‌توان آن را پشت سر گذاشته قلمداد کرد .

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در بلژیک مبتلایان احتمالی به این بیماری موظف به قرنطینه ۲۱ روزه هستند اما افرادی که با این مبتلایان در تماس بوده‌اند نیازی به قرنطینه ندارند و تنها باید با زیر نظر گرفتن شرایط جسمی خود مراقب بروز نشانه‌های احتمالی بیماری باشند و تنها در صورت بروز این نشانه‌ها به قرنطینه بروند.

 

در بریتانیا نیز از مبتلایان درخواست شده تا ۲۱ روز خود را قرنطینه کنند و به این مبتلایان واکسن آبله تجویز شده است.

 

گزارش‌ها حاکی از غافلگیری مراکز درمانی بریتانیا در پی شیوع این بیماری است.

 

مطالب مرتبط…

آبله میمون چیست؟ آیا باید نگران بود؟

 

با توجه به ادامه همه‌‌گیری کرونا و آثار به جا مانده از دوران اوج این همه‌گیری، شیوع آبله میمون و ابتلا به آن فشار مضاعفی را بر شبکه درمان کشورها وارد می‌کند.

 

بنا بر گزارش ای.سی.دی.سی، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری، کشورهای پرتغال، اسپانیا و بریتانیا تاکنون بیشترین میزان مبتلایان به این بیماری را گزارش کرده‌اند.

 

هرچند تعدا مبتلایان هنوز بسیار اندک است اما انتظار می‌رود کشورهای بیشتری در هفته‌های پیش رو موارد ابتلا به آبله میمون را گزارش کنند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *