نور درمانی

نوردرمانی روشی جدید برای از بین بردن سلول‌های سرطانی

نور درمانی

دانشمندان با موفقیت یک درمان انقلابی سرطان را کشف کرده‌اند که سلول‌های سرطانی میکروسکوپی را با استفاده از نور از بین می‌برد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، یک تیم اروپایی متشکل از مهندسان، فیزیکدانان، جراحان مغز و اعصاب، زیست شناسان و ایمونولوژیست ها از بریتانیا، لهستان و سوئد برای طراحی شکل جدید فوتوایمونوتراپی یا نوردرمانی با یکدیگر متحد شدند.

 

کارشناسان بر این باورند که پس از جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و ایمونوتراپی، نوردرمانی به پنجمین درمان مهم سرطان در جهان تبدیل خواهد شد.

 

درمان با نور فعال، سلول‌های سرطانی را مجبور می‌کند تا در تاریکی بدرخشند و به جراحان کمک می‌کند تا تعداد بیشتری از تومورها را در مقایسه با تکنیک‌های موجود حذف کنند.

 

در اولین آزمایش جهانی روی موش‌های مبتلا به گلیوبلاستوما، یکی از شایع‌ترین و تهاجمی‌ترین انواع سرطان مغز، نشان داد که درمان جدید حتی کوچک‌ترین سلول‌های سرطانی را برای کمک به جراحان برای برداشتن آنها روشن کرده و سپس باقیمانده‌ها را از بین می‌برد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

آزمایشات شکل جدید با نام نوردرمانی یا فتوایمونوتراپی، به رهبری مؤسسه تحقیقات سرطان لندن، همچنین نشان داد که این درمان باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی می‌شود که می‌تواند سیستم ایمنی را برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی در آینده قوی کند.

 

محققان اکنون در حال مطالعه درمان جدید برای نوروبلاستوما سرطان دوران کودکی هستند.

 

دکتر گابریلا کرامر-مارک، سرپرست این مطالعه گفت: «درمان سرطان‌های مغز مانند گلیوبلاستوما ممکن است سخت باشد و متأسفانه، گزینه‌های درمانی بسیار کمی برای بیماران وجود دارد.»

 

وی ادامه داد: جراحی به دلیل محل تومورها چالش برانگیز است و بنابراین روش‌های جدید برای دیدن سلول‌های تومور که باید در طول جراحی برداشته شوند و درمان سلول‌های سرطانی باقی‌مانده که پس از آن باقی می‌مانند، می‌تواند مفید باشد.

 

مطالب مرتبط…

کبد شما چند سال سن دارد؟

عوارض وحشتناک نوشابه‌های شیرین برای زنان

 

فتوایمونوتراپی یا نوردرمانی ترکیبی از رنگ فلورسنت ویژه با ترکیبی برای هدف قرار دادن سرطان است.

 

در آزمایشی که روی موش ها انجام شد، نشان داده شد که این ترکیب به طور چشمگیری دید سلول های سرطانی را در طول جراحی بهبود می بخشد و زمانی که بعداً توسط نور مادون قرمز نزدیک فعال می شود، باعث ایجاد اثر ضد توموری می شود.

 

این تحقیق رویکرد جدیدی را برای شناسایی و درمان سلول‌های گلیوبلاستوما در مغز با استفاده از نور برای تبدیل یک محیط سرکوب‌کننده سیستم ایمنی به محیطی آسیب‌پذیر از نظر ایمنی نشان می‌دهد و پتانسیل هیجان‌انگیزی را به عنوان درمانی در برابر این نوع تهاجمی تومور مغزی دارد.

 

نزدیکی برخی از تومورها به اندام های حیاتی بدن به این معنی است که راه های جدیدی برای درمان سرطان ایجاد شده است تا پزشکان بتوانند بر خطر آسیب رساندن به بخش های سالم بدن غلبه کنند.

 

کارشناسان بر این باورند که فتوایمونوتراپی یا نور درمانی می تواند این راه حل باشد.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *