اعتراضات لبنان

بحران ادامه‌دار سیاسی و اقتصادی در لبنان

اعتراضات لبنان

  • در اکتبر 2019، تصمیم دولت لبنان برای اعمال مالیات بر کاربران واتس‌اپ، اعتراضات مردمی بی‌سابقه‌ای را در لبنان به راه انداخت که به درخواست‌هایی برای برکناری رهبران سیاسی فاسد و نالایق تبدیل شد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، بیش از دو سال پیش، زمانی که مردم لبنان اعتراضات خود نسبت به فساد در سیستم سیاسی این کشور را شروع کردند، کمتر کسی امید به بهبود وضعیت در کوتاه مدت را متصور بود.

اکنون پس از گذشت بیش از دو سال، رهبران هنوز در قدرت هستند و کل بخش ارتباطات در آستانه سقوط قرار گرفته است.

خطر از دست دادن اینترنت و انزوای لبنان از جهان خارج پیامدهای فاجعه باری برای اقتصاد، جامعه و امنیت این کشور دارد.

بدتر شدن بحران اقتصادی و مالی، قطعی شدید برق، کمبود بودجه و کمبود ارز خارجی، خدمات اینترنتی این کشور را که زمانی بهترین خدمات در منطقه بود، تحت تاثیر قرار داده است.

خدمات اینترنت با بحران برق کشور در تابستان گذشته رو به وخامت گذاشت، زمانی که دولت تصمیم گرفت یارانه سوخت را کاهش دهد و بانک مرکزی دیگر قادر به تامین ارز برای چنین وارداتی نبود.

کشور تقریباً در تاریکی مطلق فرو رفت و قطعی برق شدید به 22 ساعت در روز رسید.

قطعی برق بدون هیچ راه حلی ادامه دارد.

قطعی اینترنت در لبنان

Ogero Telecom، شرکت مخابراتی دولتی و تنها ارائه دهنده اینترنت لبنان، در ماه ژوئن شروع به تجربه قطعی‌های مشابه کرد، زیرا قادر به تامین سوخت دیزل کافی برای تامین انرژی ایستگاه‌های خود نبود.

نتیجه، یک اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد، کند یا کاملاً از بین رفته بود که ساعت‌ها یا گاهی چند روز در مناطق دورافتاده، به طول انجامید.

عماد کریدیه، رئیس و مدیر کل Ogero، به UPI گفت: «مشکل اصلی بخش ارتباطات امروز با مشکل برق آغاز شد، اما کل وضعیت اقتصادی از یک بحران به بحران دیگر در حال انتقال است.

“خطرات روز به روز در حال افزایش است… رسیدن به مرحله قطع کامل اینترنت بسیار خطرناک است.”

یکی از نگرانی‌های اصلی، پوشش هزینه‌های ارائه‌دهندگان اینترنت بین‌المللی است که برای لبنان اینترنت ارائه می‌کنند و آن را آنلاین نگه می‌دارند.

با کاهش ذخایر ارز خارجی، کمبود دلار آمریکا و عدم تصویب بودجه هنوز، معلوم نیست لبنان با کمبود نقدینگی چگونه چنین عوارضی را پوشش خواهد داد.

کریدیه گفت: خطر قطع اینترنت همه بخش‌ها از جمله خدمات امنیتی، فرودگاه، بانک‌ها، بانک مرکزی، موسسات پزشکی و آموزشی و قوه قضاییه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. “این دیوانگی است که به نقطه‌ای برسیم که بخش مخابرات — و بنابراین اینترنت — از کار بیفتد.”

کریدیه گفت که این شرکت به 100 میلیون دلار در سال برای ادامه عملیات نیاز دارد. او گفت: «این در مقایسه با خدماتی که ما ارائه می کنیم، زیاد نیست.

او از ژوئن نسبت به وخامت شرایط در بخش خود هشدار داده است و “به همه درها زده” تا کمک های بین المللی را تامین کند، “اما هیچ کس حاضر به کمک نیست.”

هنگامی که بحران تابستان گذشته آغاز شد، بسیاری از کسب و کارها و موسسات برای جایگزینی به شرکت‌های اینترنتی خصوصی روی آوردند.

از دست دادن اتصال به اینترنت متضمن ضررهای بزرگ است و احتمالاً آنها را از تجارت یا خارج از کشور خارج می‌کند.

منبع:UPI

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *