اوکراین

بریتانیا می‌گوید کرملین قصد دارد رهبر طرفدار روسیه را در اوکراین مستقر کند

اوکراین

مقامات بریتانیا شنبه شب گفتند که کرملین قصد دارد یک رهبر طرفدار روسیه را در اوکراین مستقر کند و برای این کار یک نامزد بالقوه را در نظر گرفته است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، بریتانیا روز شنبه کرملین را متهم کرد که به دنبال مستقر کردن یک رهبر طرفدار روسیه در اوکراین است.

 

مقامات بریتانیا گفته‌اند، افسران اطلاعاتی روسیه با تعدادی از سیاستمداران سابق اوکراینی به عنوان بخشی از طرح‌هایی برای تهاجم به اوکراین در تماس بوده‌اند.

 

وزارت خارجه بریتانیا از ارائه شواهدی برای حمایت از اتهامات خود، که در زمان تنش‌های شدید بین روسیه و غرب بر سر تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز خود با اوکراین مطرح شد، خودداری کرده است.

 

مسکو بارها تاکید کرده است که هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

 

وزارت بریتانیا گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که دولت روسیه یوهان مورایف، نماینده سابق اوکراین را به عنوان نامزد بالقوه برای ریاست رهبری طرفدار روسیه در اوکراین درنظر گرفته است.

 

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در توییتر نوشت: ما توطئه کرملین برای استقرار رهبری طرفدار روسیه در اوکراین را تحمل نخواهیم کرد. کرملین می‌داند که تهاجم نظامی یک اشتباه بزرگ استراتژیک خواهد بود و بریتانیا و شرکای ما هزینه سنگینی را بر روسیه تحمیل خواهند کرد.»

 

وزارت امور خارجه روسیه این اظهارات را “اطلاعات نادرست” خواند و انگلیس و ناتو را به “تشدید تنش‌ها” بر سر اوکراین متهم کرد.

 

این وزارتخانه در حساب کاربری خود در فیس بوک اعلام کرد: «ما از وزارت خارجه بریتانیا می‌خواهیم که فعالیت‌های تحریک‌آمیز را متوقف کند.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *