بوریس جانسون

بریتانیا نیروهای بیشتری برای حمایت از کشورهای عضو ناتو به مرزهای روسیه می‌فرستد

بوریس جانسون

بوریس جانسون گفت که بریتانیا نیروهای زمینی، هوایی و دریایی بیشتری را برای حمایت از کشورهای متحد در ناتو اعزام خواهد کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز از گاردین، با تشدید تنش‌ها بر سر جاه طلبی‌های نظامی روسیه در اوکراین، بریتانیا پیشنهاد استقرار نیروهای زمینی، هوایی و دریایی را برای تقویت و دفاع از کشورهای ناتو در مرزهای شمالی و شرقی آنها داده است.

 

انتظار می‌رود بوریس جانسون این هفته با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه صحبت کند؛ علیرغم فشارهای داخلی شدید بر سر پارتی شبانه در دفتر نخست وزیر بریتانیا که شائبه‌ی جانشینی وی نیز مطرح می‌شود، جانسون به منطقه‌ی مورد چالش سفر خواهد کرد.

 

جانسون گفت که نیروهایی که قرار است در مرزهای شمالی و شرقی اتحادیه اروپا مستقرکند، نشانه تعهد بریتانیا به متحدان شمال اروپا و دریای بالتیک است.

 

این اظهار نظر نخست وزیر بریتانیا در حالی ایراد می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه وعده داد در کوتاه مدت تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را به کشورهای اروپای شرقی و ناتو بفرستد.

 

جانسون در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم با هدف ارسال پیامی روشن به کرملین انجام شده است.

 

وی ادامه داد: ما فعالیت‌های بی ثبات کننده روسیه را تحمل نخواهیم کرد و همیشه در کنار متحدان خود در ناتو در برابر دشمنی روسیه خواهیم بود.

 

وزارت امورخارجه بریتانیا گفت: استقرار نیروها شامل اعزام دو کشتی جنگی به دریای سیاه، افزایش تعداد نیروها و تامین سیستم‌های موشکی در استونی، در مرز روسیه، و استقرار جت‌های سریع برای گشت زنی در حریم هوایی رومانی و بلغارستان از پایگاهی در قبرس است.

 

مقامات بریتانیا برای نهایی کردن جزئیات حمایت نظامی این هفته به بروکسل سفر خواهند کرد.

 

جانسون از روسای دفاع و امنیت خواست تا تلاش‌ها در اروپا را افزایش دهند و به وزرای خارجه و دفاع خود گفت که برای دیدار با همتایان روسی خود به مسکو سفر کنند.

 

بیشتر بدانید…

مقامات آمریکایی: تهاجم روسیه به اوکراین برای هردو طرف وحشتناک خواهد بود

دستور وزارت خارجه آمریکا برای خروج دیپلمات‌های این کشور از اوکراین

 

در بریتانیا، دریاسالار سر تونی راداکین، رئیس ستاد دفاعی این کشور، روز سه شنبه در مورد بحران اوکراین به کابینه توضیح خواهد داد.

بحران اوکراین

مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا روز جمعه تاکید کردند که روی دیپلماسی تمرکز دارند و در عین حال گفتند که روسیه اکنون نیروها و تجهیزات کافی برای تهدید کل اوکراین را دارد.

 

مارک مایلی، ژنرال ارشد ایالات متحده، هشدار داد که تهاجم روسیه برای هر دو طرف “وحشتناک” خواهد بود و “تلفات قابل توجهی در پی خواهد داشت”.

 

هم ایالات متحده و هم بریتانیا کارمندان و خانواده‌هایشان را از سفارت‌ها در کیف خارج کرده‌اند و بریتانیا اکنون نسبت به سفرهای غیرضروری به این کشور هشدار می‌دهد.

 

از سوی دیگر، انتظار می‌رود که وزارت امورخارجه بریتانیا روز دوشنبه تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعلام کند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *