سیلویو برلوسکونی

تلاش برلوسکونی برای بازگشت به عرصه سیاسی ایتالیا

سیلویو برلوسکونی

سیلویو برلوسکونی رئیس جمهور سابق ایتالیا در تلاش است نظر حامیان خود را برای ریاست جمهوری ایتالیا جلب کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز، سیلویو برلوسکونی رئیس جمهور اسبق ایتالیا که به دلیل فساد اقتصادی محکوم شده بود، اکنون در تلاش برای بازگشت به قدرت است.

 

ویتوریو سگاربی، نماینده پارلمان، منتقد هنری و معاون فرهنگی در دومین دولت از چهار دولت برلوسکونی، در هفته گذشته «تماس‌هایی با برلوسکونی» ترتیب داده است تا مشخص کند که آیا رهبر میلیاردر «فورزا ایتالیا» می‌تواند آرای کافی برای پیروزی جمع کند یا خیر.

 

سگاربی گفت: “او به من گفت 100 رای دیگر از نمایندگان مجلس غیروابسته دارد.

 

برای انتخاب نامزد پست ریاست جمهوری بیش از 1000 “انتخاب کننده بزرگ” – نمایندگان مجلس، سناتورها و تعداد کمی از نمایندگان منطقه – رای خود را در فرآیند پیچیده ای به صندوق می‌اندازند تا جانشین سرجیو ماتارلا که در 3 فوریه کناره‌گیری کرد، انتخاب شود.

 

اگر برلوسکونی در روزهای آینده رسما نامزدی خود را اعلام کند و بتواند ثابت کند که تعداد آرا بیشتری دارد، متحدان راست‌گرای او، اتحادیه و برادران ایتالیا، قول حمایت احزاب خود به وی را داده‌اند.

 

اگر این وعده عملی شود و همه نمایندگان پارلمان از جناح راست از برلوسکونی حمایت کنند، در این صورت او به حدود 80 رای دیگر از گروه غیر وابسته نیاز دارد تا 505 رای لازم برای پیروزی در دور چهارم انتخابات را تضمین کند.

 

برلوسکونی تمام تلاش خود را می‌کند تا شخصیت عمومی خود را تقویت کند، زیرا به دنبال دستیابی به قدرت است.

 

وی از هم اکنون امپراتوری رسانه‌ای خود را بسیج کرده است.

 

ویژگی‌هایی که در آگهی که هفته گذشته در روزنامه Il Giornale منتشر شد، برلوسکونی را اینگونه معرفی کرده بود: «یک فرد خوب و سخاوتمند»، «دوست همه، دشمن هیچکس» و «انسان خودساخته، نمونه‌ای برای همه ایتالیایی‌ها».

 

او ادعا می کند که جنگ سرد بین روسیه و ایالات متحده را با موفقیت به پایان رسانده است و خود را “قهرمان آزادی” توصیف می کند که برای اولین بار در سال 1994 وارد سیاست شد تا ایتالیا را از یک رژیم استبدادی نجات دهد.

 

البته برلوسکونی هیچ اشاره‌ای به محکومیت برای کلاهبرداری مالیاتی، که منجر به برکناری او از سنا در سال 2013 شد، مشکلات حقوقی بی شمارش یا این واقعیت که او همچنان به اتهام رشوه دادن به شاهدان در یک پرونده روسپیگری زیر سن قانونی که به “بونگا بونگای” شهرت دارد، نمی‌کند.

 

سگاربی نماینده پارلمان ایتالیا می‌گوید:  “انگیزه کمپین برلوسکونی این است که به مخالفان خود ثابت کند که می‌تواند یک بار دیگر رئیس جمهور ایتالیا شود؛ این پاسخی به همه کسانی است که به او حمله کرده‌اند. او همچنین معتقد است که برای کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند، رئیس جمهور بهتری از برلوسکونی پیدا نخواهند کرد.”

 

سیلویو برلوسکونی

اگر برلوسکونی رئیس‌جمهور شود، قدرت انتخاب پست نخست‌وزیری را هم به دست می‌آورد که این خود می‌تواند تشکیل حکومت اکثریت را در ایتالیا برای حذب وی میسر کند.

 

رقیب اصلی او برای دوره هفت ساله، نخست وزیر فعلی، ماریو دراگی است، اگرچه بسیاری مخالف رسیدن دراگی به کاخ ریاست جمهوری هستند، زیرا این امر منجر به پایان زودهنگام دولت او می‌شود و تلاش‌ها برای اعمال اصلاحات لازم برای تضمین اقساط از کاخ ریاست جمهوری را تضعیف می‌کند.

 

برلوسکونی هفته گذشته تهدید کرد که در صورت انتخاب دراگی، فورتزا ایتالیا را از ائتلاف اتحاد دراگی خارج خواهد کرد.

 

اما انتخاب برلوسکونی برای بلوک چپ پارلمان یک اتفاق تلخ خواهد بود. انریکو لتا، رهبر حزب دموکرات روز یکشنبه به TG3 گفت: “نامزدی برلوسکونی یک بن بست است.” لتا از احزاب راست خواست: “بیایید با هم نامی پیدا کنیم، ما به فردی فوق‌العاده بی طرف نیاز داریم.»

 

سیلویو برلوسکونی

 

در همین حال، یک جنبش ضد برلوسکونی به نام «مردم بنفش» در اعتراض به مبارزات انتخاباتی او راه افتاده است.

 

در حالی که بنرهایی با مضمون «نه برلوسکونی» در بالکن‌های سراسر ایتالیا ظاهر شده است.

 

جانفرانکو ماشیا، رهبر گروه گفت: «نام برلوسکونی باید به طور کامل از بازی‌های سیاسی حذف شود، زیرا او برای پست ریاست جمهوری ایتالیا لیاقت ندارد.

 

رهبر گروه “مردم بنفش” ادامه داد: او محکوم شده است، هنوز تحت محاکمه است و بارها به زنان توهین کرده است.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *