جو بایدن

تماس تلفنی بایدن و پوتین بر سر اوکراین

جو بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در مورد اوکراین هشدارهایی را رد و بدل کردند، اما ابراز خوش‌بینی کردند که مذاکرات دیپلماتیک در ژانویه می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد.

 

به گزارش ره‌آورد نیوز، کاخ کرملین می‌گوید، جو بایدن درباره اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه در صورت تشدید تنش بر سر اوکراین هشدار داده است.

 

طبق این گزارش، ولادیمیر پوتین نیز هشدار داده تحریم علیه روسیه به روابط با آمریکا لطمه جدی خواهد زد.

 

این دومین گفت‌وگوی روسای جمهوری آمریکا و روسیه در یک ماه گذشته همزمان با افزایش تنش در مرزهای اوکراین بود.

 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این تماس که به درخواست ولادیمیر پوتین انجام شد، از ساعت سه و ۳۵ دقیقه به وقت واشینگتن آغاز و به مدت ۵۰ دقیقه ادامه داشت.

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، جو بایدن در این تماس تصریح کرد که ایالات متحده و متحدان و شرکای آن در صورت حمله بیشتر روسیه به اوکراین، قاطعانه پاسخ خواهند داد.

 

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرده است، جو بایدن همچنین حمایت خود را از دیپلماسی، که از اوایل سال آینده میلادی (ماه آینده) با گفت‌و‌گوی دوجانبه ثبات راهبردی، شورای ناتو- روسیه و سازمان امنیت و همکاری در اروپا آغاز می‌شود، اعلام کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *