تنش در اوکراین

مقامات آمریکایی: تهاجم روسیه به اوکراین برای هردو طرف وحشتناک خواهد بود

تنش در اوکراین

ایالات متحده هشدار داده است که تهاجم روسیه به اوکراین برای هر دو طرف “وحشتناک” خواهد بود.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، آمریکا در عین حال خواستار راه‌حلی دیپلماتیک شده است زیرا تنش‌ها بر سر تقویت نظامی مسکو در مرزهای اوکراین ادامه دارد.

 

مقامات ارشد آمریکایی روز جمعه در پنتاگون خواستار تمرکز بر دیپلماسی شدند و در عین حال گفتند که روسیه اکنون نیروها و تجهیزات کافی برای تهدید کل اوکراین را در مرز‌های شرقی این کشور مستقر کرده است.

 

مارک مایلی ژنرال آمریکایی

ژنرال ارشد آمریکایی، مارک مایلی، هشدار داد که هر گونه درگیری برای هر دو طرف “وحشتناک” خواهد بود.

 

مایلی گفت: «اگر این امر در اوکراین انجام شود، بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود و منجر به تعداد قابل توجهی تلفات خواهد شد».

 

لوید آستین وزیر دفاع امریکا

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده که در کنار مایلی صحبت می‌کرد، گفت: “تجمع نیروهای روسیه در امتداد مرز اوکراین به نقطه‌ای رسیده است که پوتین اکنون طیف کاملی از گزینه‌های نظامی از یک تهاجم تمام عیار را در اختیار دارد.”

 

اما آستین گفت که هنوز می‌توان از جنگ در اوکراین جلوگیری کرد.

 

وزیر دفاع آمریکا گفت: “آقای پوتین نیز می‌تواند کار درست را انجام دهد.” هیچ دلیلی وجود ندارد که این وضعیت به درگیری تبدیل شود. او می تواند تنش زدایی را انتخاب کند. او می‌تواند دستور خروج نیروهایش را بدهد.”

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که «در کوتاه‌مدت» تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را به کشورهای اروپای شرقی و ناتو می‌فرستد.

 

پنتاگون در حال حاضر حدود 8500 سرباز آمریکایی را برای استقرار احتمالی در اروپا در بحبوحه افزایش نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین در حالت آماده باش قرار داده است.

 

بیشتر بدانید…

دستور وزارت خارجه آمریکا برای خروج دیپلمات‌های این کشور از اوکراین

بریتانیا می‌گوید کرملین قصد دارد رهبر طرفدار روسیه را در اوکراین مستقر کند

آیا غرب راهی برای توقف روسیه خواهد یافت؟

 

این در حالی است که ولادیمیر پوتین اولین اظهار نظر عمومی خود را در مورد پاسخ‌های ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات روسیه برای بازنویسی مسائل امنیتی پس از جنگ سرد ابراز کرد.

 

پوتین گفت که ایالات متحده و متحدانش در ناتو نگرانی‌های امنیتی اصلی روسیه را نادیده گرفته‌اند؛ پوتین در عین حال در تماس تلفنی با امانوئل مکرون قول داد به گفتگو با غرب ادامه دهد.

 

رهبر روسیه گفت که نگرانی مسکو در مورد گسترش ناتو و استقرار تسلیحات در نزدیکی مرزهایش در نظر گرفته نشده است.

 

به گزارش الیزه، مکرون به پوتین گفت که روسیه باید به حاکمیت کشورها احترام بگذارد.

 

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت که پوتین با ادامه مذاکرات موافقت کرد، بنابراین این احساس وجود داشت که “مسائل تغییر کرده‌اند و جای امیدواری برای پایان دادن به تنش در اوکراین وجود دارد”.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *