کره شمالی

کره شمالی دور بردترین آزمایش موشکی خود از سال 2017 را انجام داد

کره شمالی

کره شمالی روز یکشنبه بزرگترین آزمایش موشکی خود از سال 2017 را انجام داد و یک موشک بالستیک میان برد را به فضا پرتاب کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، کره شمالی روز یکشنبه بزرگترین آزمایش موشکی خود از سال 2017 را انجام داد و یک موشک بالستیک میان برد را به فضا پرتاب کرد؛ این آزمایش، کره شمالی را یک قدم به ازسرگیری آزمایش‌های دوربرد نزدیکتر می‌کند.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که موشکی که گمان می‌رود یک موشک بالستیک باشد حدود ساعت 7:52 صبح به وقت محلی از استان جاگانگ کره شمالی به سمت اقیانوس در سواحل شرقی آن پرتاب شد.

 

شورای امنیت ملی کره جنوبی (NSC) که جلسه اضطراری نادری را به ریاست رئیس جمهور “مون جائه این” تشکیل داد، گفت که به نظر می‌رسد این آزمایش شامل یک موشک بالستیک میان برد می‌شود که کره شمالی از سال 2017 آن را آزمایش نکرده است.

 

“مون جائه این” گفت، این پرتاب کره شمالی را یک گام به لغو کامل توقف آزمایشی موشک‌های بالستیک قاره پیما نزدیک می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد که آزمایش‌های موشکی این ماه یادآور تشدید تنش‌ها در سال 2017 بود، زمانی که کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای متعددی انجام داد و بزرگترین موشک‌های خود را پرتاب کرد، از جمله یکی از آن که بر فراز ژاپن پرواز کرد.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است که دیگر به توقف آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای که در سال 2018 میان انبوهی از دیپلماسی و نشست‌های سران با آمریکا اعلام شد، متعهد نیست.

 

رهبر کره شمالی در این ماه پیشنهاد کرد که می توانند فعالیت‌های آزمایشی را از سر بگیرند زیرا ایالات متحده و متحدانش هیچ نشانه‌ای از کنار گذاشتن “سیاست های خصمانه” خود نشان نداده‌اند.

 

فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام پس از پرتاب روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: “ایالات متحده این اقدامات را محکوم می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد از اقدامات بی‌ثبات کننده خودداری کند.”

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *