دونالد ترامپ

واکنش‌ها به یورش اف بی آی به خانه دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

دادگستری ایالات متحده آمریکا با حکم یک قاضی در فلوریدا، حکم تفتیش خانه شخصی دونالد ترامپ را منتشر کرد.

 

بر این اساس رئیس جمهوری پیشین آمریکا متهم به اختفا و نگهداری اسناد فوق محرمانه در خانه‌اش است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ از سوی دستگاه قضایی ایالات متحده به ظن نقض قانون جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفته است.

 

به گزارش آسوشیتدپرس ماموران اف بی آی در جریان بازرسی عمارت مار آ لاگو، ملک شخصی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا، اسناد با مهر کاملا محرمانه کشف کردند.

 

براساس گزارش قاضی تحقیق، در مجموع ۱۱ سند و مدرک محرمانه در این عملیات کشف و ضبط شده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

بخشی از این اسناد در طیف «اطلاعات مجزای حساس» طبقه‌بندی شده‌اند؛ داده‌هایی که افشای آن‌ها می‌تواند «منافع ملی» ایالات متحده را در خطر قرار دهد.

 

ماموران اف بی آی با حکم دادگستری مامور تحقیق درباره نقض احتمالی سه قانون فدرال ایالات متحده آمریکا بودند. مهمترین قانون‌شکنی که ترامپ متهم به آن است، نقض ممنوعیت‌های قانون جاسوسی است.

 

ماموران اف بی آی دوشنبه هفته گذشته و در زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در برج ترامپ در نیویورک به سر می‌برد، به خانه وی در فلوریدا یورش برده و آنجا را تفتیش کردند.

 

دونالد ترامپ و همقطارانش در حزب جمهوری‌خواه این بازرسی را «سیاسی کاری» خوانده و دموکرات‌ها را به تلاش برای ممانعت از حضور رئیس جمهوری پیشین در انتخابات آینده توصیف کردند.

 

دولت دموکرات جو بایدن این اتهام را رد می‌کند.

 

یکی از رسانه‌های آمریکا گزارش داد که پلیس فدرال این کشور در جریان تفتیش ویلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده به دنبال اسنادی مخفیانه درباره سلاح‌‌های هسته‌ای بود.

 

مطالب مرتبط…

ویکتور اوربان، مغضوب اتحادیه اروپا و محبوب محافظه‌کاران آمریکا

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ درگذشت

اعتراف دونالد ترامپ به شکست در انتخابات ریاست جمهوری

 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بر این باور بود که این اسناد در گاوصندوق ویلای دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا نگهداری می‌شود. در گزارش این روزنامه اشاره‌ای به محتوای این اسناد و ارتباط آنها با زرادخانه هسته‌ای آمریکا یا کشوری دیگر نشده است.

 

گزارش واشنگتن پست درباره جستجوی اسناد سلاح هسته‌ای در ویلای دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا از دادگاه خواست تا حکم تفتیش منزل رئیس‌جمهوری پیشین را منتشر کند.

 

دونالد ترامپ

انتقاد طرفداران دونالد ترامپ از عملکرد اف بی آی

در همین حال کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز در انتقاد به اقدام اخیر ماموران پلیس فدرال ایالات متحده گفت: «متوجه شدیم که عدالت در آمریکا برای همه برابر نیست بلکه [اجرای عدالت] به این بستگی دارد که آیا می‌خواهید طرفدار یک شخص سیاسی باشید یا نه.»

 

او همچنین تاکید کرد: « چرا از دونالد ترامپ نخواستید اگر چیزی داخل آن جعبه‌ها لازم داشتید؟ اگر از او می‌خواستید او نیز آنچه به آن نیاز داشتید را به شما تحویل می‌داد.»

مگر اف‌بی‌آی به گشتاپو تبدیل شده است

در همین رابطه راجر مارشال، سناتور طرفدار ترامپ از کانزاس در به آسوشیتدپرس گفت: «وقتی این وقایع در مار اِ لاگو روی داد، تلفنم از بس که زنگ خورد، منفجر شد. دوستان و اعضای خانواده می‌پرسیدند در دنیا چه خبر شده؟ چرا قانون یکسان اجرا نمی‌شود؟ دوستانم پیام می‌دادند که آیا اف‌بی‌ای به گشتاپو تبدیل شده است؟»

 

او همچنین افزود: «من با احترام وافر برای اف‌بی‌آی بزرگ شدم.پدرم افسر پلیس بود. ما هر یکشنبه شب یک برنامه تماشا می‌کردیم، برنامه‌ای به نا‌م اف‌بی‌آی. ماموران اف‌بی‌آی مردان خوبی بودند.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *