مرگ ایوانا ترامپ
FILE - Donald Trump and then-wife, Ivana Trump, pose outside the Federal Courthouse in New York, after she was sworn in as a United States citizen, in May 1988. Ivana Trump, the first wife of Trump, has died in New York City, the former president announced on social media Thursday, July 14, 2022. (AP Photo/File)

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ درگذشت

دونالد ترامپ و ایوانا ترامپ

دونالد ترامپ از مرگ ایوانا ترامپ، همسر اول و مادر سه فرزند بزرگ‌ترش، دونالد جونیور، ایوانکا و اریک در ۷۳ سالگی خبر داد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پستی در سایت Truth Social خود گفت: من بسیار متأسفم که به همه کسانی که او را دوست داشتند، اطلاع می‌دهم که ایوانا ترامپ در خانه خود در نیویورک درگذشت.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

ترامپ ادامه داد: او یک زن فوق العاده، زیبا و شگفت انگیز بود که زندگی عالی و الهام بخش داشت. غرور و شادی او سه فرزندش بودند… او چنان به آنها افتخار می کرد، همانطور که همه ما به او افتخار می کردیم. در آرامش بخواب، ایوانا!

 

مرگ ایوانا ترامپ

ایوانا ترامپ که بود؟

ایوانا ترامپ در سال 1949 در زلین، در جمهوری چک کنونی به دنیا آمد. او اسکی باز، مربی اسکی و مدل شد و در سال 1977 با دونالد ترامپ، که در آن زمان یک غول املاک نیویورک بود، ازدواج کرد.

 

او به تجارت ترامپ پیوست، شریکی در مدیریت کازینوها و هتل ها و طراح یک سبک زندگی پر زرق و برق که این زوج را به چهره های برجسته در جامعه منهتن – و فرهنگ سلبریتی های جهانی – در سراسر دهه 1980 تبدیل کرد.

 

در سال 2018، گاردین فاش کرد که عوامل اطلاعاتی چکسلواکی تحت کنترل کمونیست‌های آن زمان، از ترامپ‌ها جاسوسی می‌کردند، به این امید که اطلاعاتی درباره «رده‌های بالای دولت ایالات متحده» به دست آورند.

 

خانواده ترامپ در بیانیه‌ای گفتند: «مادر ما زنی باورنکردنی بود – یک نیروی در تجارت، یک ورزشکار در سطح جهانی، یک زیبای درخشان و یک مادر و دوست دلسوز.»

 

معروف است که خیانت دونالد ترامپ منجر به طلاق او از ایوانا شد، توافقی که در سال 1992 منعقد شد.

 

دونالد ترامپ متعاقبا با مارلا میپلز (Marla Maples)، مادر دخترش تیفانی ازدواج کرد. البته زندگی آن ها نیز چندان دوام نیاورد و آنها در سال 1999 طلاق گرفتند.

 

دونالد ترامپ در سال 2005 با همسر سوم خود ملانیا کناوس (ترامپ)، مادر پسرش بارون و در نهایت بانوی اولش ازدواج کرد.

 

مطالب مرتبط…

فراتر از دونالد ترامپ، ترامپیسم برنده انتخابات مقدماتی میان دوره‌ای است

چند نفر در شبکه اجتماعی دونالد ترامپ هستند؟

 

خانواده دونالد ترامپ

ایوانا ترامپ در کتاب «افزایش ترامپ»، خاطراتی که در سال 2017 منتشر شد، به شکلی تحقیرآمیز به میپلز اشاره کرد.

 

او نوشت: «نمی‌گویم که اگر این دختر نبود، من و دونالد هنوز با هم بودیم یا زندگی من از زمان طلاق‌مان یک ماجراجویی شگفت‌انگیز از عشق، سفر، موفقیت و خنده نبوده است. من یک زندگی افسانه ای داشته ام»

 

«اما آن زن آگاهانه با شوهرم که پدر سه فرزند کوچک بود وارد رابطه شد. او فعالانه در تحقیر من در رسانه ها شرکت کرد و ماه‌ها به طور غیرمستقیم فرزندانم را در معرض خطر قرار داد. من از جهنم گذشتم، و سپس انتظار می رفت که او در کنار فرزندانم باشد؟ همه ما زخم های عمیقی از آن دوره از زندگی خود داریم که بخشی از آن به خاطر اعمال اوست. این واقعیت که من و بچه‌ها از تمام این مصیبت قوی‌تر گذشتیم، بی‌ربط است.»

 

در یک بیوگرافی در سال 1993 با نام «سرباز گمشده: زندگی های متعدد دونالد جی ترامپ» حاوی جزئیاتی از طلاق ایوانا ترامپ از دونالد ترامپ فاش شد که در آن گفته بود شوهرش به او تجاوز کرده است.

دونالد ترامپ این اتهام را رد کرد. ایوانا گفت که منظور او از “تجاوز جنسی” به معنای واقعی یا جنایی نبوده است، اما همچنین گفت: “به عنوان یک زن، احساس می کردم که مورد تجاوز قرار گرفته ام.”

 

این داستان زمانی دوباره مطرح شد که ترامپ در سال 2015 برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و با اتهامات تجاوز جنسی از سوی چندین زن مواجه شد.

 

مایکل کوهن، وکیل دونالد ترامپ، به دیلی بیست گفت که ترامپ «هرگز به کسی تجاوز نکرده» و طبق قوانین ایالت نیویورک به اشتباه ادعا کرد «شما نمی توانید به همسرتان تجاوز کنید».

 

کوهن بعداً بابت این اظهارات عذرخواهی کرد.

 

ازدواج اول ترامپ، نامزدی و ریاست جمهوری او را به طرق دیگری تحت تأثیر قرار داد.

 

در میان گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد اینکه واقعاً دیدگاه‌های سیاسی او چقدر سمت راست است، مصاحبه‌ای در سال 1990 با Vanity Fair بسیار مورد بحث قرار گرفت. در این قطعه، گزارش شده است که ایوانا به وکیلش گفته است که شوهرش کتابی از سخنرانی‌های آدولف هیتلر را در کنار تختش نگه داشته است.

 

خانواده ترامپ روز پنجشنبه گفتند: «ایوانا ترامپ یک بازمانده بود. او از کمونیسم فرار کرد و این کشور را در آغوش گرفت. او به فرزندان خود در مورد سخاوت و صلابت، شفقت و اراده آموخت. دلتنگ مادر، سه فرزند و 10 نوه اش خواهد شد.»

 

ایوانا ترامپ، اسکی باز و مدل متولد چک و مادر دونالد جونیور، ایوانکا و اریک، که توسط رئیس جمهور سابق به عنوان “زن زیبا و شگفت انگیز” تحسین شده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *