فرانک‌والتر اشتاین‌مایر

حمایت فرانک‌والتر اشتاین‌مایر از محاکمه پوتین و لاوروف در دادگاه بین‌المللی لاهه

فرانک‌والتر اشتاین‌مایر

انتشار گزارش‌ها و تصاویری که کشتار جمعی ساکنان بوچا، در نزدیکی کی‌یف را بازمی‌تاباند حامیان محاکمه رهبری روسیه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی را بیش از پیش کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان نیز که اخیرا با انتقادهایی در مورد نزدیکی بیش از حد به روسیه روبرو شده به این حمایت پیوسته است.

 

فرانک‌والتر اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با هفته‌نامه اشپیگل از محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین دفاع کرده و گفته است: «تمامی کسانی که در مسئولیت این جنایات شریکند باید پاسخگو شوند.»

 

اشتاین‌مایر می‌گوید، هم سربازان و فرماندهان نظامی و هم مقام‌های رهبری روسیه در مسئولیت این جنایات‌ شریک‌اند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

او تصاویر آن چه که بر سر مردم بوچا آمده است را “غیر قابل تحمل” خواند و افزود، این‌ها بار دیگر نشان می‌دهند، “حمله جنایت‌کارانه روسیه به اوکراین” چه رنج و مرگ و آوارگی با خود آورده است.

 

سفر قریب‌الوقوع به کی‌یف

فرانک‌والتر اشتاین‌مایر قرار است در آینده نزدیک به کی‌‌یف، پایتخت جنگ‌زده اوکراین برود.

 

او به اشپیگل گفته است: «من در آینده هم هر چه در توانم هست را برای حمایت از اوکراین انجام خواهم داد. پرواضح است که دیدار از اوکراین نیز یکی از این کارها خواهد بود.»

 

از شروع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه تا کنون هیچ‌کدام از سیاستمداران ارشد آلمان به کی‌یف سفر نکرده‌اند.

 

اولاف شولتس، صدراعظم این کشور نیز تا کنون برنامه‌ای برای چنین سفری اعلام نکرده است.

 مطالب مرتبط…

بریتانیا پیمان امنیتی متقابل با سوئد امضا کرد

 

در این مدت رهبران برخی کشورهای اروپایی به این سفر مبادرت کرده‌اند تا همبستگی خود با اوکراین را در برابر تجاوز روسیه نشان دهند.

 

 

اورزولا فون در لاین، رئيس کمیسیون اتحادیه اروپا جمعه ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در توییتی اعلام کرد، همراه با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به منظور انجام گفت‌وگوهایی، با قطار راهی کی‌یف است.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *