مذاکرات احیای برجام

مذاکرات احیای برجام متوقف شد

مذاکرات احیای برجام

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه «توقف موقت» مذاکرات احیای برجام را به‌دلیل عوامل بیرونی، ضروری ارزیابی کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورو نیوز، آقای بورل در یک پیام توئیتری تصریح کرد که متن توافق نهایی مذاکرات برجام اساسا آماده و روی میز است.

 

او اضافه کرد به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام، من و همکارانم به ارتباط تا اعضای برجام و آمریکا ادامه می‌دهیم تا در نهایت با چیره شدن بر شرایط فعلی، توافق نهایی حاصل شود.

 

پیج اینستاگرام ره آورد نیوز را دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در همین حال سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به توئیت جوزپ بورل گفت که هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

 

این در حالیست که کاخ سفید می‌گوید توافق نزدیک است، ایران معتقد است که توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه رفتار کند.

 

جان ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه ۱۰ مارس گفت مذاکره‌کنندگان آمریکایی در حال نزدیک شدن به توافقی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی هستند.

 

مطالب مرتبط…

انتقاد ایران از مداخله روسیه در مذاکرات هسته‌ای

درخواست روسیه از آمریکا ممکن است به مذاکرات برجام ضربه بزند

 

خانم ساکی در نشست روزانه خود گفت: «نظر ما این است که به دستیابی به توافق نزدیک هستیم. مدتی است که به دستیابی به آن نزدیک شده‌ایم.»

 

وی تاکید کرد: «با توجه به مذاکرات پیشین می‌دانیم که پایان مذاکرات همیشه زمانی است که بخش‌های دشوار و چالش‌برانگیز معمولا رخ می‌دهد.»

 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت که «توافق دست یافتنی است اگر ایالات متحده واقع‌بینانه و همگام رفتار کند.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.