سفر جو بایدن به عربستان سعودی

سفر جو بایدن به عربستان سعودی؛ رئیس جمهور آمریکا به دنبال چیست؟

سفر جو بایدن به عربستان سعودی

کرملین روز چهارشنبه گفت امیدوار است که سفر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی برای تقویت روابط ضد روسیه مورد استفاده قرار نگیرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا به دنبال متقاعد کردن ریاض برای افزایش تولید نفت در بحبوحه افزایش قیمت ها است.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که بایدن در دیدار با رهبران خلیج فارس در عربستان سعودی در این هفته از تولید نفت بیشتر کشورهای اوپک برای کاهش قیمت بنزین حمایت خواهد کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت که روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان، همکاری با عربستان سعودی در چارچوب گروه اوپک پلاس از تولیدکنندگان پیشرو نفت جهان را بسیار ارزشمند می داند.

 

وی در کنفرانس تلفنی روزانه با خبرنگاران گفت: ما در چارچوب توافقات اوپک پلاس هستیم و از کاری که با شرکای خود از جمله با شرکای برجسته ای مانند عربستان سعودی انجام می دهیم بسیار قدردانی می کنیم.

 

پسکوف ادامه داد: ما از روابط و تعامل خود با ریاض بسیار قدردانی می کنیم و مطمئناً امیدواریم که ایجاد روابط و توسعه روابط بین ریاض و سایر پایتخت های جهان به هیچ وجه علیه ما نباشد.

 

مطالب مرتبط…

آمریکا می‌گوید ایران به روسیه پهپادهای جنگی می‌دهد

طرح ناتوی آسیایی چقدر جدی است؟

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه به غرب هشدار داد که ادامه تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین باعث افزایش فاجعه‌بار قیمت انرژی برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان می‌شود.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفته بود، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در دیدار با رهبران خلیج‌فارس در عربستان سعودی در این هفته، تولید نفت بیشتر از کشورهای اوپک را برای کاهش قیمت بنزین مطرح خواهد کرد.

 

بایدن سه شنبه شب در اولین سفر خود به خاورمیانه به عنوان رئیس جمهور، با توقف در اسرائیل، کرانه باختری اشغالی و عربستان سعودی در دستور کار خود را ترک می کند.

 

این سفر در حالی انجام می شود که بایدن در تلاش است تا قیمت بنزین را پایین بیاورد که به کاهش محبوبیت شغلی او کمک کرده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *