سر تونی رادکلین

وزارت دفاع بریتانیا: مسکو از لحاظ استراتژیک در جنگ شکست خورده است

سر تونی رادکلین

رئیس نیروهای مسلح بریتانیا گفته است که روسیه در جنگ اوکراین «از نظر استراتژیک شکست خورده است» و اکنون «قدرت کاهش یافته‌تری» است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، دریاسالار سر تونی راداکین گفت که روسیه متحمل خسارات سنگینی شده است، تعداد نیروها و موشک های پیشرفته‌اش تمام شده است و هرگز نمی تواند تمام اوکراین را تصرف کند.

 

وی ادامه داد: این یک اشتباه وحشتناک از سوی روسیه بود.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

تونی راداکین در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد به PA Media گفت: روسیه هرگز کنترل اوکراین را در دست نخواهد گرفت.

 

عالی‌ترین افسر نظامی بریتانیا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ۲۵ درصد از قدرت زمینی روسیه را تنها برای «دستاوردهای کوچک» از دست داده است و این کشور در عین تقویت ناتو، به «قدرت کاهش‌یافته‌تری» تبدیل خواهد شد.

 

راداکین گفت که اگرچه پوتین ممکن است در هفته‌های آتی به «موفقیت‌های تاکتیکی» دست یابد، اما این امر به قیمت یک چهارم قدرت ارتش کشورش برای دستاوردهای «کوچک» تمام شده است و نیروها و موشک‌های پیشرفته‌شان تمام می‌شود.

 

دریاسالار گفت: “ماشین جنگی روسی در حال آب رفتن است.”

 

رادکلین افزود: پوتین از حدود 25 درصد از قدرت ارتش خود برای به دست آوردن مقدار کمی از قلمرو اوکراین استفاده کرده است و با 50 هزار کشته یا مجروح دستاوردی نخواهد داشت. روسیه در حال شکست است.»

 

مطالب مرتبط…

هشدار آمریکا به چین در خصوص روابطتش با روسیه

ناتو: سوئد آماده رسیدگی به نگرانی های امنیتی ترکیه است

 

ادعاهای راداکین بازتاب گزارش‌های اطلاعاتی بریتانیا است که گفته است برخی از گروه‌های تاکتیکی گردان روسی (BTG) – که معمولاً با حدود 600 تا 800 پرسنل تشکیل شده‌اند – تنها توانسته‌اند 30 سرباز را جمع‌آوری کنند.

 

رادکلین در پایان گفت: اگرچه روسیه در حال دستیابی به موفقیت تاکتیکی در دونباس است، اما این موفقیت های اخیر با “هزینه منابع قابل توجه” و با تمرکز نیرو و آتش بر روی یک بخش کوچکی از کشور اوکراین به دست آمده است.

 

وی افزود: با توجه به طرح اولیه روسیه، هیچ یک از اهداف استراتژیک ولادیمیر پوتین محقق نشده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *