سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

بهروز کمالوندی: انتقال سانتریفیوژها به مکان امن‌تر به دلیل حمله تروریستی به سایت هسته‌ای کرج بوده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انتقال سانتریفیوژها به مکان امن‌تر به دلیل حمله تروریستی به سایت هسته‌ای کرج بوده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، رافائل گروسی، رئیس سازمان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه گفت که ایران یک کارگاه جدید در نطنز که قطعات سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را می سازد، به مکانی زیرزمینی منتقل کرده است.

 

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به عملیات تروریستی علیه مجتمع کرج، مجبور شدیم تدابیر امنیتی را تشدید کرده و بخش قابل توجهی از ماشین‌های سانتریفیوژ را به مکان امن‌تری منتقل کنیم.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

او عدم توجه آژانس بین المللی انرژی اتمی را عامل “عملیات شرورانه” اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران دانست.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو هفته پیش به کشورهای عضو خود اطلاع داد که ایران ماشین‌ها را به نطنز منتقل کرده است، بدون اینکه مشخص کند در کجای سایت گسترده قرار دارد.

 

گروسی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که این کارگاه در “یکی از سالن های” کارخانه زیرزمینی غنی سازی سوخت راه اندازی شده است.

 

مطالب مرتبط…

دستگیری اعضای شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند

 

او درباره دلایل این اقدام توضیحی نداد، اما دیپلمات ها می گویند که این نیروگاه تقریباً سه طبقه زیر زمین است، احتمالاً برای محافظت از آن در برابر حملات هوایی احتمالی.

 

در طول سال گذشته، ایران و ایالات متحده برای احیای توافق هسته ای 2015 که رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 آن را نقض کرد و ایران نیز به نوبه خود در سال 2019 شروع به نقض آن کرد، در وین گفتگوهای غیرمستقیم و نامناسبی را آغاز کردند.

 

بر اساس توافق 2015، ایران موافقت کرد که برنامه هسته ای خود را در ازای رهایی از تحریم های اقتصادی محدود کند.

 

در حالی که به نظر می رسید آنها به احیای مجدد توافق در ماه مارس نزدیک شده بودند، مذاکرات بر سر خواسته های روسیه در آخرین لحظه و اینکه آیا واشنگتن ممکن است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از لیست سازمان تروریستی خارجی خود حذف کند، متوقف شد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *