بحران اوکراین

بحران اوکراین؛ مکرون خواستار تشدید تحریم‌ها علیه نفت روسیه شد

بحران اوکراین

امانوئل مکرون با دیدن تصاویر کشف صدها جسد غیرنظامی در اوکراین از موافقت خود با تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه خبر داد.

 

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در واکنش به انتشار اخبار و تصاویر کشف صدها جسد غیرنظامی در شهر کوچک بوچا در حومه کی‌یف، از موافقت خود با تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه با محور نفت و زغال سنگ خبر داد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورور نیوز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: «نشانه‌های بسیار واضحی از رخداد جنایات جنگی» در شهر کوچک بوچا وجود دارد و «تقریبا واضح شده است که ارتش روسیه عامل آن بوده است.»

 

پیشتر وزیر دفاع آلمان نیز خواستار تشدید تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه شده بود.

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

واکنش‌ مقام‌های اروپایی به رخداد جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در اوکراین در شرایطی است که روسیه همچنان اتهام وارده به نیروهای نظامی خود را پروپگاندای فاقد اصالت اوکراین می‌داند.

 

اورزولا فن در لاین

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعزام کارشناسان و تیم‌های تحقیقاتی برای کمک به مشخص شدن ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای روسیه در حومه کی‌یف سخن گفت.

 

خانم فن در لاین پس از گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه عاملان چنین جنایات شنیعی نباید بدون مجازات بمانند، از تشکیل تیم‌های مشترک تحقیقاتی با اوکراین برای بررسی وقوع جنایات جنگی و همچنین جنایت علیه بشریت در خاک این کشور توسط روسیه خبر داد.

 

مطالب مرتبط…

دیدار قریب‌الوقوع ولودیمیر زلنسکی و پوتین در ترکیه

دموکراسی برای سلامتی شما مفید است!

 

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز دوشنبه گفت واشنگتن در واکنش به تصاویر منتشر شده از شهرک بوچا، تلاش خواهد کرد تا عضویت فدراسیون روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورد.

 

لیندا توماس گرینفیلد در یک پیام توییتری تصریح کرد:‌ «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم یک کشور عضو که در حال نقض کلیه اصولی است که از ته قلب به آن‌ها اعتقاد داریم، از کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل بهره ببرد.»

 

خانم گرینفیلد خطاب به ۱۴۰ کشوری که تاکنون در راستای محکوم کردن روسیه رای داده‌اند اضافه کرد: «تصاویر بوچا و تخریبی که در سراسر اوکراین شاهدش بوده‌ایم ما را مجبور می‌کند که از حرف وارد عمل شویم.»

 

او اضافه کرد ما نباید به روسیه اجازه دهیم از کرسی شورای حقوق بشر به‌عنوان ابزار و پروپاگاندایی در جهت اینکه نشان دهد مطالبات مشروع حقوق بشری دارند، استفاده کند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *