سلاح مافوق صوت

آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت توسط آمریکا

آزمایش سلاح مافوق صوت

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که آزمایش موشک مافوق صوت را با موفقیت انجام داده است، در حالی که نگرانی فزاینده ای از پیشروی روسیه و چین در این زمینه خاص وجود دارد.

 

به گزارش ره آورد نیوزبه نقل از دویچه وله، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ارتش آمریکا (دارپا) روز چهارشنبه اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت ساخت غول دفاعی لاکهید مارتین را با موفقیت آزمایش کرده است.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که نگرانی‌ها درباره اینکه رقبای روسیه و چین دارای سیستم‌های موشکی مافوق صوت پیشرفته‌تر هستند، منتشر می‌شود.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دارپا اعلام کرد که آزمایش پرتاب زمینی در محدوده موشکی سندز در ایالت نیومکزیکو آمریکا انجام شده است.

 

در آزمایش جداگانه ای در روز سه شنبه در سواحل کالیفرنیا، نیروی هوایی یک سلاح مافوق صوت به نام سلاح واکنش سریع پرتاب شده با هوا (ARRW) را پرتاب کرد.

 

اعلام موفقیت آمیز آزمایشات پس از تلاش های ناموفق و افزایش نگرانی ها در مورد هزینه ها و عقب افتادن ایالات متحده در رقابتی بین قدرت های بزرگ برای توسعه بهترین سلاح های مافوق صوت صورت می گیرد.

 

در 29 ژوئن، Common Hypersonic Glide Body در یک پرواز آزمایشی در تاسیسات برد موشکی اقیانوس آرام در هاوایی شکست خورد.

 

سلاح مافوق صوت

سلاح مافوق صوت چیست؟

سلاح های مافوق صوت با سرعتی پنج برابر سریعتر از سرعت صوت یا 6200 کیلومتر (3853 مایل) در ساعت در اتمسفر فوقانی حرکت می کنند.

 

این سلاح مافوق صوت قبل از پرتاب به سمت هدف، زیر بال هواپیما به پرواز در می آید. در آزمایش های قبلی، موشک مافوق صوت موفق به جدا شدن نشد.

 

مطالب مرتبط…

آمریکا می‌گوید ایران به روسیه پهپادهای جنگی می‌دهد

فنلاند و سوئد پروتکل الحاق “تاریخی” پیوستن به ناتو را امضا کردند

دارپا 45 میلیون دلار برای این برنامه در سال مالی جاری درخواست کرده و دریافت کرده است.

 

لاکهید مارتین می‌خواهد ابزاری برای دیدن سلاح‌های مافوق صوت DARPA ایجاد کند که توسط یک سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) پرتاب می‌شوند، شبیه به سیستم‌های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین.

 

انواع تسلیحات مافوق صوت

به طور عموم،‌ دو دسته اصلی از تسلیحات فوق سرعت صوت وجود دارد: وسایل نقلیهٔ فوق سرعت صوت (Hypersonic glide vehicles) و میزایل های کروز فوق سرعت صوت (Hypersonic cruise missiles).

 

نوع Hypersonic glide vehicles توسط یک راکت پرتاب می‌شود. این نوع میزایل فوق سرعت صوت سپس از راکت جدا شده و بخش جدا شدهٔ آن با سرعت بیش از ۱.۶ کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند.

 

نوع دوم آن،‌ Hypersonic cruise missiles،‌ با استفاده از “انجن های پر سرعت” پرتاب می شود.

 

در حال حاضر، آمریکا، چین و روسیه برای توسعه کارآمدترین موشک‌های مافوق صوت دوربرد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

گزارشی که اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که کره شمالی هم یک موشک مافوق صوت را در ۵ ژانویه ۲۰۲۲ با موفقیت آزمایش کرده که دومین آزمایش گزارش شده این کشور از یک موشک مافوق صوت است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *