چهره تاثیرگذار مجله تایم

چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال 2022

ولودیمیر زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نظرسنجی خوانندگان TIME100 در سال 2022 میلادی به عنوان چهره تاثیرگذار مجله تایم انتخاب شد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از تایمز، خوانندگان مجله تامیز به افرادی رأی دادند که فکر می‌کردند شایستگی حضور در فهرست چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال 2022 را دارند.

 

با بیش از 3.3 میلیون رای، زلنسکی با 5 درصد آرا اول شد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

زمانی که نیروهای روسی در فوریه تهاجم تمام عیار به اوکراین را آغاز کردند، زلنسکی، کمدین بدون تجربه سیاسی قبل از انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور اوکراین در سال 2019، به صحنه جهانی کشیده شد و رهبران را برای حمایت از اوکراین گرد هم آورد.

 

او در مصاحبه ای در آوریل با سیمون شوستر از TIME در مورد نقش خود در جنگ گفت: ” من تنها یک نماد هستم از مردم اوکراین. من همانگونه عمل کردم که رئیس یک دولت باید انجام می‌داد.»

 

ایلان ماسک

در جایگاه دوم، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس با 3.5 درصد آرا قرار گرفت.

 

همان‌طور که ادوارد فلسنتال، سردبیر و مدیر اجرایی، نوشت، ماسک در دسامبر گذشته به‌خاطر تأثیرش بر «زندگی روی زمین و احتمالاً حیات خارج از زمین» به عنوان شخص سال 2021 TIME انتخاب شد.

 

مطالب مرتبط…

اختلالات روانی؛ دلایل فردی یا شرایط اقتصادی

درآمد زنان جوان در 22 شهر آمریکا بیشتر از مردان است

گذر از هفت خان رستم برای دریافت وام فرزندآوری

 

 

ماسک که ثروتمندترین فرد جهان است، امسال زمانی که توییتر پیشنهاد 44 میلیارد دلاری وی برای خرید این شبکه اجتماعی را پذیرفت، به تیتر یک خبرها تبدیل شد.

 

بوریس جانسون

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا با 3.4 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

در آغاز سال، زمانی که جانسون در ژوئن 2020 در یک جشن تولد در دفتر خود در داونینگ استریت شرکت کرد، با انتشار اخباری مبنی بر اینکه او قوانین قرنطینه همه‌گیر کرونا را زیر پا گذاشته بود، با واکنش شدید پلیس روبرو و جریمه شد.

 

البته بوریس جانسون در ماه آوریل عذرخواهی کرد اما گفت که آگاهانه قوانین را زیر پا نمی گذارد.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با 3.1 درصد آرا در رتبه پنجم قرار گرفت.

 

جو بایدن

در طول یک سال گذشته، دولت بایدن پاسخ ایالات متحده به حمله روسیه به اوکراین را رهبری کرد، کتانجی براون جکسون را به دادگاه عالی منصوب کرد، و در حالی که او سعی داشت دستور کار خود را از طریق کنگره تقسیم شده در بحبوحه تهدیدهای احتمالی تورم و آب و هوا پیش ببرد، با فشار مواجه شد.

 

انتخابات میان دوره ای نوامبر آینده تعیین خواهد کرد که آیا حزب دموکرات کنترل کنگره را حفظ خواهد کرد یا خیر، و در نهایت میزان نفوذ باقی مانده دوره ریاست جمهوری بایدن را تعیین خواهد کرد.

 

لیست TIME100 2022، که در نهایت توسط ویراستاران تایم انتخاب شده است، در 23 می رونمایی خواهد شد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *