سیل در استان فارس

سیل در استان فارس؛ تاکنون ۲۱ نفر کشته شده‌اند

سیل در استان فارس

سیل در محدوده رودخانه رودبال در استان فارس ایران جان دست‌کم ۲۱ نفر را تاکنون گرفته است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، مهدی ولیپور رئيس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در گفتگو با رسانه‌های داخلی می‌گوید در پی وقوع سیل در شرق استان فارس تاکنون ۲۱ نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که ۳ نفر نیز مفقود شده‌اند.

 

مقام‌های استان فارس می‌گویند از این تعداد تا کنون جسد ۱۴ نفر از قربانیان شناسایی شده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

به گفته مقام‌های محلی بارش شدید باران در عصر جمعه، ۳۱ تیر موجب جاری شدن سیل در محدوده رودخانه رودبال در استان فارس شده و مشکلات بسیاری را برای افراد بومی پدید آورده است.

 

مدیریت بحران استانداری فارس ابتدا تعداد جان باختگان را ۱۱ و مفقودان را ۱۳ نفر اعلام کرده بود اما با گزارش‌های تکمیلی مشخص شد که افرادی که در اثر این سیل مهیب جان خود را از دست داده‌اند افزایش یافته است.

 

سیل در استان فارس

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان فارس در این خصوص به خبرگزاری ایسنا گفته است که بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشته است.

 

مطالب مرتبط…

جزئیات خارج شدن قطار مشهد به یزد از ریل/ ۱۷ نفر کشته شدند

 

او همچنین اضافه کرده که علاوه بر تلفات انسانی، جاری شدن سیل خسارت‌های مادی زیادی هم به بار آورده است که از آن جمله می‌توان به آب‌گرفتگی خودروها و آسیب دیدن خانه‌ها اشاره کرد.

 

رئيس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز هم صبح روز شنبه اول مرداد خبر داد که سه گروه از نیروهای تخصصی غواصی و کوهستان از شیراز عازم استهبان شده‌اند تا بتوانند به نیروهای امداد و نجات در این شهرستان بپیوندند.

 

همچنین مقام‌های بهداشتی استان فارس خبر داده‌اند که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان در شهرستان‌های استهبان، داراب، نی‌ریز و همچنین شیراز به حالت آماده باش در آمده‌اند.

 

هنوز مشخص نیست این سیل چه میزان خسارت در استان فارس بر جا گذاشته و مقام‌های محلی می‌گویند بررسی‌های آتی تصویر شفاف‌تری در این خصوص ارائه خواهند داد.

 

با وجود جان باختن دست‌ٰکم ۲۱ نفر در پی این سیل، رئيس سازمان امداد و نجات هلال و احمر ایران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا می‌گوید در فصل تابستان زمانی که بارندگی های اینچنینی اتفاق می‌افتد احتمال جاری شدن سیل و به وجود آمدن چنین مشکلاتی وجود دارد.

 

سیل در استان فارس

او همچنین اضافه کرده که کاری به جز جستجو نمی‌توان انجام داد و نیروهای امدادی هم برای کمک به افراد آسیب دیده در محل حضور دارند.

 

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس شامگاه جمعه، اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

 

وی افزود: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

 

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال‌احمر به مناطق درگیر سیل

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

 

وی افزود: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

 

درویشی تصریح کرد: امدادرسانی در حال انجام است و تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صد درصدی در آمدند.

بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنا به به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متأسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

 

وی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امدادرسانی و خدمات‌رسانی درحال انجام است.

 

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *