تنیسورهای روس

تنیس ویمبلدون امتیاز رنکینگ خود را از دست داد

تنیس ویمبلدون

ATP و WTA تصمیم گرفته‌اند مسابقات تنیس ویمبلدون را به دلیل تصمیمش برای محروم کردن بازیکنان روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات با حذف امتیاز از مسابقات امسال جریمه کنند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، این تصمیم نشان‌دهنده مهم‌ترین شکاف در میان نهادهای حاکم بر تنیس در مدت زمان طولانی است.

 

این بدان معناست که برگزار کنندگان تنیس ویمبلدون اساساً به یک رویداد نمایشگاهی در اکوسیستم تنیس تبدیل خواهد شد و بازیکنان نمی‌توانند امسال مانند سایر تورنمنت‌های رسمی امتیازات رنکینگ را کسب کنند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

کسانی که در نسخه سال گذشته عملکرد خوبی داشتند، نمی‌توانند از امتیازات خود دفاع کنند، به این معنی که ممکن است اختلال قابل توجهی در رتبه بندی ایجاد شود.

 

ATP در بیانیه‌ای گفت: “توانایی بازیکنان از هر ملیتی برای ورود به مسابقات بر اساس شایستگی و بدون تبعیض، برای تور ما اساسی است.”

 

“تصمیم برگزار کنندگان تنیس ویمبلدون مبنی بر محرومیت بازیکنان روسیه و بلاروس از مسابقات تابستانی در بریتانیا این اصل و یکپارچگی سیستم رتبه بندی ATP را تضعیف می‌کند. همچنین با توافق رتبه بندی ما همخوانی ندارد. بدون تغییر شرایط، با کمال تاسف و اکراه است که هیچ گزینه‌ای جز حذف امتیاز ATP از ویمبلدون برای سال 2022 نمی‌بینیم.”

 

مطالب مرتبط…

ملی‌پوشان فوتبال مرد و زن در آمریکا حقوق برابر دریافت می‌کنند

کارلوس آلکاراز سوپراستار جدید دنیای تنیس

 

تنیسورهای روس

در بیانیه‌های ATP و WTA آمده است، که برگزار کنندگان تنیس ویمبلدون با محروم کردن بازیکنان روسی و بلاروسی، قراردادهای رتبه‌بندی آنها را نقض کرده است.

 

علاوه بر این، ITF از حذف امتیاز مسابقات نوجوانان در تنیس ویمبلدون خبر داده است.

 

اواخر جمعه شب، کلوپ انگلستان با ابراز “ناامیدی عمیق” خود از مواضع ATP، WTA و ITF و تایید تصمیم خود به ارگان‌های حاکم گفت: “با توجه به موضع اتخاذ شده توسط دولت بریتانیا برای محدود کردن نفوذ جهانی روسیه، ما همچنان بر این عقیده باقی می‌مانیم که تنها تصمیم عملی برای ویمبلدون به‌عنوان یک رویداد ورزشی مشهور جهانی همین بوده که اعمال کردیم و تا آخر در کنار آن ایستاده‌ایم.”

 

در ماه آوریل، برگزارکنندگان تنیس ویمبلدون اعلام کرد که با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، به بازیکنان روسی یا بلاروسی اجازه نمی دهد در این مسابقات شرکت کنند.

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

اولین دوره المپیک مدرن

همه چیز درباره‌ی اولین دوره المپیک مدرن

اولین دوره المپیک که پس از 1500 سال برگزار شد، به دلایل زیادی خاطره انگیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *