سفر به اروپا

سفر در کدام پایتخت‌های اروپا به پولش می‌ارزد؟/ همه چیز در مورد ویزای شنگن

سفر به اروپا

شنگن به منطقه عاری از گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد که بیشتر کشورهای اروپایی را در بر می گیرد. این بزرگترین منطقه سفر رایگان در جهان است.

بر اساس تازه‌ترین مطالعات انجام شده در صنعت گردشگری، پایتخت‌های کرواسی، یونان و اسلوونی سه مقصد برتر گردشگری در اروپا از نظر تناسب کیفیت با هزینه معرفی شده‌اند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، «مابریان»، پلت‌فرم هوشمند ارائه کننده اطلاعات سفر با استناد به تازه‌ترین مطالعات انجام شده در زمینه گردشگری، بهترین‌ شهرهای اروپایی را بر اساس تناسب هزینه با کیفیت خدماتی که در ماه ژوئن به مسافران ارائه شده رتبه بندی و منتشر کرده است.

 

بر این اساس سه مقصد برتر اروپایی که با توجه به ارزش پول هزینه شده برای سفر به آنها بهترین خدمات را در اختیار مسافر قرار می‌دهند به ترتیب زاگرب (پایتخت کرواسی)، آتن (پایتخت یونان) و لیوبلیانا (پایتخت اسلوونی) معرفی شده‌اند.

 

گردشگری اروپا
زاگرب کرواسی

وب‌سایت «شنگن ویزا اینفو» با انتشار گزارشی در این خصوص آورده است که در رتبه بندی ارائه شده از سوی مابریان فاکتورهایی چون دسترسی و اتصال هوایی، میانگین قیمت هتل‌ها و سطح رضایت گردشگران لحاظ شده است.

 

اینستاگرام ره آوردنیوز

 

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط مابریان مقصدی که بیش از دیگر شهرها ارزش هزینه کردن برای گردشگری را در ژوئن ۲۰۲۲ داشته زاگرب بوده است.

 

پایتخت کرواسی با وجود اینکه از نظر اتصال هوایی در زمره آخرین پایتخت‌ها قرار دارد، اما در بسیاری از فاکتورهای دیگرِ مورد تجزیه و تحلیل گرفته، سطح رضایت‌مندی بالایی را از سوی مسافران به ثبت رسانده است.

 

علاوه بر این، بهای اسکان و اقامت گردشگری در زاگرب به نسبت سایر مقاصد اروپایی بسیار رقابتی و مطلوب بوده است.

 

گردشگری اروپا
آتن یونان

آتن با وجود اتصال هوایی بهتر نسبت به زاگرب در این رتبه بندی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

پایتخت یونان از آنجایی که هزینه متوسط سفر در آن کمی بالاتر و سطح رضایت مسافران به نسبت زاگرب در آن کم‌تر بوده پایین‌ تر از پایتخت کرواسی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

گردشگری اروپا
لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی

رتبه سوم این رده‌بندی به لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی اختصاص یافته است.

 

به موجب اطلاعات ارائه شده در مابریان لیوبلیانا یکی از مقاصدی است که با رقابتی‌ترین قیمت‌های هتل و سطح رضایت بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با این وجود، از آنجایی که اتصال هوایی آن محدود است در مکان سوم جای گرفته است.

 

در رتبه بندی فهرست کامل بهترین شهرهای توریستی از نظر تناسب کیفیت با هزینه پس از سه مقصد برتر که در بالا به آن اشاره شد به ترتیب یازده شهر و پایتخت دیگر اروپایی به عبارتِ رم (ایتالیا)، وین (اتریش)، لیسبون (پرتغال)، مادرید (اسپانیا)، میلان (ایتالیا)، دوبرونیک (کرواسی)، برلین (آلمان)، آمستردام (هلند)، پاریس (فرانسه)، بارسلونا (اسپانیا) و لندن (برتانیا) قرار گرفته‌‌اند.

 

به گزارش مابریان، پایتخت‌های بزرگ اروپایی به دلیل قیمت بالای هتل‌ها و همچنین به دلیل رضایتمندی کم‌تر بازدیدکنندگان از خدمات گردشگری در این مقاصد در جایگاه‌های پایین قرار دارند.

 

لندن و پاریس، علیرغم ارتباط و اتصال هوایی بهتر، با میانگین قیمت هتل بسیار بالا در میان مقاصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته رتبه‌های آخر را به خود اختصاص داده‌اند.

 

در این دو پایتخت اروپایی همچنین سطوح پایین تری از رضایت‌مندی بازدیدکنندگان به ویژه نسبت به کیفیت و قیمت هتل‌ها و نیز خدمات گردشگری به ثبت رسیده است.

 

سایر شهرهای توریستی بزرگ مانند بارسلونا، برلین و آمستردام نیز به دلیل قیمت بالای هتل‌ها و نیز تقاضای فزاینده گردشگران برای سفر به مقاصد کمتر شلوغ و در عین حال جذاب در رده‌های پایین این رتبه بندی جای گرفته‌اند.

 

ویزای شنگن

شنگن چیست؟

شنگن به منطقه عاری از گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد که بیشتر کشورهای اروپایی را در بر می گیرد. این بزرگترین منطقه سفر رایگان در جهان است.

 

ویزای شنگن چیست؟

ویزای شنگن، ویزای کوتاه مدتی است که به افراد اجازه می دهد تا به ازای هر اقامت تا 90 روز برای مقاصد گردشگری یا تجاری به هر یک از اعضای منطقه شنگن سفر کنند.

 

ویزای شنگن رایج ترین ویزا برای اروپا است.

 

این ویزا دارنده آن را قادر می سازد تا از هر یک از کشورهای عضو شنگن وارد منطقه شنگن شده، آزادانه به داخل آن سفر کرده و از آن خارج شود.

 

هیچ کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط…

زیباترین مسیرهای ریلی در اتحادیه اروپا/ تصاویر

کشورهای اروپایی که می‌توانید بدون زدن واکسن کرونا به آنجا سفر کنید

 

با این حال، اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای عضو شنگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شنگن اقدام کنید.

 

گفتنی است بیش از 15 میلیون نفر در سال 2019 از ویزای شنگن خود برای سفر به اروپا استفاده کردند.

 

چه کسانی برای ورود به اروپا به ویزا نیاز دارند؟

تمامی اتباع کشورهای ثالث که هنوز به توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای عضو شنگن نرسیده اند، باید قبل از ورود به اروپا ویزا دریافت کنند.

 

مدارک سفر و الزامات ورود برای اتباع غیر اتحادیه اروپا

اگر تبعه کشور غیر اتحادیه اروپا/شنگن هستید، صرف نظر از اینکه معاف از ویزا هستید یا خیر، باید چندین سند را در بندر ورودی شنگن ارائه دهید تا اجازه ورود به آن را داشته باشید.

 

مدارکی که باید هنگام ورود به منطقه شنگن ارائه دهید به شرح زیر است:

پاسپورت معتبر. در 10 سال گذشته صادر شده و حداقل 3 ماه پس از تاریخی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارید معتبر است.

ویزای شنگن. اگر تبعه یکی از کشورهای ثالثی هستید که نیاز به ویزا دارند.

مقامات مرزی اتحادیه اروپا / شینگن همچنین ممکن است اطلاعات و اسناد دیگری مانند بودجه کافی، مدرک اقامت، مدت زمان اقامت، بلیط هواپیما رفت و برگشت، هدف از ورود، بیمه مسافرتی، دعوت نامه و غیره را درخواست کنند.

 

دقت داشته باشید که افسر مرزی هنگام ورود به منطقه شنگن به شما مهر ورود در گذرنامه شما می دهد. بدون مهر، ممکن است جریمه یا بازداشت شوید.

 

کدام کشورهای اروپایی ویزای شینگن صادر می کنند؟

منطقه شینگن شامل 26 کشوری است که معاهده شنگن را امضا کرده اند، که به شهروندان کشورهای عضو اجازه می دهد آزادانه و بدون عبور از گذرنامه و کنترل مرزی در این منطقه تردد کنند.

 

هر کشور عضو منطقه شینگن می تواند ویزای شینگن صادر کند.

 

بسته به دلایل شما برای بازدید از کشورهای شینگن و تعداد دفعات بازدید شما، کنسولگری شینگن می تواند ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود یا ویزای چند بار ورود را برای شما صادر کند.

 

اعتبار ویزای یکبار ورود شما بستگی به تعداد روزهایی دارد که در فرم درخواست ویزای خود اعلام کرده اید که قرار است در منطقه شینگن باشید و تصمیم واقعی کنسولگری که ویزای شینگن را برای شما صادر می کند.

 

اگر مسافر مکرر هستید، می توانید برای دریافت ویزای اتحادیه اروپا با اعتبار حداکثر 5 سال درخواست دهید، اما باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید بیش از 90 روز در یک دوره زمانی 180 روزه در منطقه شینگن بمانید.

 

اگر ویزای چند بار ورود برای اروپا دارید که تا 5 سال اعتبار دارد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

تنگه او سوزو

تنگه اُو سوزو/ تابستان گردی در استان بوشهر

تنگه او سوزو با آب سرد خود می تواند مکان بسیار مناسبی برای گردشگری و آب تنی در روزهای گرم تابستان استان بوشهر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *