آبشار شیخ علیخان چلگرد

آبشار شیخ علیخان در شهرستان کوهرنگ

آبشار شیخ علیخان در شهرستان کوهرنگ، شهر چلگرد استان چهارمحال بختیاری واقع شده است.

به گزارش ره آورد نیوز، آبشار شیخ علیخان در روستایی به همین نام واقع شده که از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.

اینستاگرام ره‌آوردنیوز

آبشار شیخ علیخان

آبشار زیبای شیخ علیخان، ۱۲ کیلومتر با شهر چلگرد (مرکز شهرستان کوهرنگ) و نزدیک به 100 کیلومتر با شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) فاصله دارد.

روستای شیخ علیخان، که آبشار در ورودی آن قرار گرفته است، توسط ارتفاعات چهل‌خشت و زردکوه احاطه شده و دوهزار و دویست متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با این توصیف، یکی از روستاهای مرتفع ایران محسوب می‌شود.

آبشار شیخ علیخان چلگرد

آبشار شیخ علیخان

راه‌های رسیدن به آبشار شیخ علیخان

برای رسیدن به این آبشار زیبا از سمت شهرکرد باید به سمت سورشجان رفته و بعد از آن به سمت شهر فارسان طی مسیر کنید. بعد از فارسان به سمت روستای باباحیدر رفته که خود این روستا هم طبیعت بی نظیری دارد؛ در ادامه راه به سمت چلگرد باید بروید؛ توصیه میکنیم حتما یک شب تابستانی را در این شهر خوش آب و هوا بمانید و از خنکی هوا لذت ببرید.

در مرحله ی آخر از شهر چلگرد  کیلومتر دیگر باید طی مسافت کنید تا به روستای شیخ علیخان برسید.

 

 

در فصل بهار و حتی تابستان، هر جای استان چهارمحال و بختياری که باشی، آب‌های جاری و چشمه‌های خروشانی مشاهده می‌شود كه طبيعت بكر و زيبای اين استان را بيش از پيش ديدنی‌تر می‌کند. اما در فصولی مانند زمستان سرمای هوا در شهرستان کوهرنگ سبب می‌شود که اين آبشار در زمستان به مجموعه‌ای از قنديل تبديل شود که اين امر زيبايی آبشار را دوچندان می‌کند. ارتفاع بسياری از قنديل‌های آبشار به بيش از نيم متر و حتی يک متر می‌رسد و همین جذابیت و زیبایی خاصی به آبشار می‌دهد و تصویر دلکشی از طبیعت را به چشمان گردشگران عرضه می‌کند.

آبشار شیخ علیخان

گیاهان دارویی و عسل های طبیعی در شیخ علیخان

پس از اینکه آبشار گردی خود را به اتمام رساندید وقت آن است سری به مغازه های اطراف روستا بزنید و از وجود گیایهان دارویی و عسل های طبیعی که در این روستا به فروش می رسد، بهره ببرید.

اقامتگاه بومگردی شیخ علیخان

روستای شیخ علیخان از امکانات اقامتگاه محروم بوده و پیشنهاد ما استفاده از اقامتگاه بومگردی شهر چلگرد در 12 کیلومتری این روستا است.

مطالب گردشگری…

تنگه خوش بوشهر/ معرفی مناطق دیدنی استان

معرفی آبشار آب سفید الیگودرز/ تصاویر

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

تنگه او سوزو

تنگه اُو سوزو/ تابستان گردی در استان بوشهر

تنگه او سوزو با آب سرد خود می تواند مکان بسیار مناسبی برای گردشگری و آب تنی در روزهای گرم تابستان استان بوشهر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *