تنگه او سوزو

تنگه اُو سوزو/ تابستان گردی در استان بوشهر

تنگه اُو سوزو/ تابستان گردی در استان بوشهر

تنگه او سوزو از مکان های دیدنی استان بوشهر است که با آب سرد خود خاطره ای جذاب از طبیعتگردی در فصل تابستان را به همراه خواهد داشت.

اگر شما هم به دنبال طبیعتگردی استان بوشهر هستید و به دلیل گرما از سفر به این استان در فصل تابستان اجتناب می کنید، باید گفت که مکانی در نزدیکی بندر کنگان هست که در فصل تابستان می‌تواند خاطره ای باور نکردنی برای شما به ارمغان بیاورد.

به گزارش ره آورد نیوز، استان بوشهر، یک شبه جزیره متصل به خلیج فارس و از شهرهای زیبا و تاریخی جنوب کشور است که در دوران‌های مختلف، این جزیره دستخوش تغییرات و فراز و نشیب‌های بسیاری شده است. در حال حاضر بوشهر یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب کشور است که به دلیل آثار تاریخی فراوان، جاذبه‌های طبیعی، بافت قدیمی و سواحل بسیاری که دارد سالانه میزبان تورهای ایرانگردی و مسافران بسیاری است. البته برای طبیعت گردان تنها شهر بوشهر نیست که جذاب به نظر می رسد بلکه طبیعت بکر شهرهای مختلف این استان دل هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.

یکی از مناطق دیدنی استان بوشهر که از قضا در فصل تابستان می توان به آنجا سفر کرد، تنگه اُو سوزو یا تنگه آب سبز است که در ادامه به معرفی این مکان زیبا می‌پردازیم.

تنگه او سوزو از مکان های دیدنی استان بوشهر است که با آب سرد خود خاطره ای جذاب از طبیعتگردی در فصل تابستان را به همراه خواهد داشت. گفتنی است اُو به معنی آب و سوزو به معنی رنگ سبز می باشد که در زبان محلی به “اُو سوزو” معروف است.

راهنمای محلی تنگه اُو سوزو

09370941986

این تنگه بین دو کوه بلند از کوهای احمد سلمان قرار دارد که تقریبا در تمام فصول پر آب می باشد. علت نامگذاری این تنگه هم عمق زیادی است که آب این مکان دارد که همین عمق زیاد رنگ آب را سبز کرده است.

 

تنگه او سوزو

دسترسی به تنگه او سوزو

برای رسیدن به تنگه او سوزو باید به استان بوشهر و بندر کنگان سفر کنید و از آنجا به شهر دوراهک و پس از آن به سمت انارستان بروید.

اینستاگرام ره آوردنیوز

از دوراهک تا انارستان با وسیله نقلیه حدود 40 دقیقه زمان می برد؛ یعنی تا جایی که باید از وسیله ی نقلیه پیاده شد و بقیه راه را پیاده روی کرد.

ناگفته نماند در مسیر منتهی به انارستان کوه‌های دیدنی احمد سلمان نیز تماشایی است.

پس از رسیدن به انارستان وارد جاده ی انارستان سرچشمه می شوید و در میانه ی راه ماشین خود را پارک کرده و ادامه ی مسیر…

حدود 30 تا 40 دقیقه نیز شما باید خودتان را برای یک پیاده روی آماده کنید که بیشتر تپه نوردی است.

پس از سپری کردن حدود 30 تا 40 دقیقه پیاده روی به تکه ای از بهشت می رسید که جا دارد دل را به آب زد و خستگی راه را فراموش.

تنگه اُو سوزو

بهترین زمان برای رفتن به اوسوزو

طبیعتاً بهترین زمان برای رفتن به اُو سوزو اوایل فصل بهار است اما ناگفته نماند به دلیل سردی آب این مکان، فصل تابستان و آب تنی لطف و صفای دیگری دارد.

مطالب مرتبط…

گزارش تصویری/ تنگه خوش واقع در استان بوشهر

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سفر به اروپا

سفر در کدام پایتخت‌های اروپا به پولش می‌ارزد؟/ همه چیز در مورد ویزای شنگن

شنگن به منطقه عاری از گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد که بیشتر کشورهای اروپایی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *