کریستوف کلمب

اشتباه جالب کریستوف کلمب/ جنجالی‌ترین داستان‌ها درباره‌ی پریان دریایی

کریستوف کلمب

9 ژانویه 1493 در چنین روزی، کریستف کلمب، در حال حرکت در نزدیکی جمهوری دومینیکن، سه “پری دریایی” – در حقیقت گاو دریایی – را می بیند و آنها را “به آن زیبایی که نقاشی شده‌اند، نبود” توصیف می‌کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز، 9 ژانویه 1493 مصادف با 871 شمسی در چنین روزی، کریستف کلمب، در حال حرکت در نزدیکی جمهوری دومینیکن، سه “پری دریایی” – در حقیقت گاو دریایی – را می بیند و آنها را “به آن زیبایی که نقاشی شده‌اند، نبود” توصیف می‌کند.

 

وی در سال ۱٤۹۳ میلادی تصور کرد پری دریایی دیده و در دفترش یادداشت کرد: آن قدر که می‌گفتند زیبا نبود اما صورتش کمی شبیه انسان بود. او در واقع گاو دریایی را دیده بود.

 

شش ماه قبل از آن، کریستوف کلمب (1451-1506 میلادی) از اسپانیا در سراسر اقیانوس اطلس با نینا، پینتا و سانتا ماریا به امید یافتن یک مسیر تجاری غربی به آسیا حرکت کرد.

 

در عوض، سفر او، اولین سفر از چهار سفری که انجام داد، او را به قاره آمریکا یا «دنیای جدید» هدایت کرد.

پری دریایی

پری دریایی، موجودات افسانه‌ای نیمه زن و نیمه ماهی، حداقل از زمان یونانیان باستان در فرهنگ‌های دریانوردی وجود داشته‌اند.

 

پری دریایی که معمولاً به صورت داشتن سر و نیم تنه زن، دم ماهی به جای پا و در دست گرفتن آینه و شانه به تصویر کشیده می‌شود، در اقیانوس زندگی می‌کنند و طبق برخی افسانه‌ها، می‌توانند شکل انسانی به خود بگیرند و با مردان فانی ازدواج کنند.

گاو دریایی

مشاهده‌های پری دریایی توسط ملوان‌ها، زمانی که آنها ساخته نشده بودند، به احتمال زیاد گاو دریایی، دوگونگ یا گاو دریایی استلر (که در دهه 1760 به دلیل شکار بیش از حد منقرض شدند) بودند.

 

گاو دریایی پستانداران آبزی که آهسته حرکت می‌کنند، با چشمانی شبیه انسان، صورت های پیازی و دم‌هایی شبیه به دست و پا زدن هستند.

 

این احتمال وجود دارد که گاو دریایی از اجدادی که با فیل مشترک است تکامل یافته باشد.

 

سه گونه گاو دریایی (هند غربی، غرب آفریقا و آمازون) و یک گونه دوگونگ متعلق به راسته سیرنیا هستند.

 

در بزرگسالی، آنها معمولاً 10 تا 12 فوت طول و 800 تا 1200 پوند وزن دارند.

 

آنها گیاهخوار هستند، متابولیسم کندی دارند و فقط در آب گرم می‌توانند زنده بمانند.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *